کانوپی چیست؟

14020716

برای محافظت از نیروگاه یا دیزل ژنراتور فضای باز خود در برابر اثرات بارندگی و محدود کردن دسترسی غیرمجاز به آن، خرید جعبه ژنراتور در فضای باز تخصصی ایده خوبی است. این محفظه‌ها کانوپی نامیده می‌شوند

کانوپی یک سازه یا پوشش است که برای محافظت از افراد یا تجهیزات در برابر شرایط محیطی مانند باران، برف، باد، نور خورشید و آلودگی صوتی استفاده می شود. کانوپی ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و می توانند از مواد مختلفی مانند چوب، فلز، پلاستیک یا شیشه ساخته شوند.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

 

کانوپی دیزل ژنراتور چیست؟

جعبه برای ژنراتور یا مینی کانتینر یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌حل‌ها برای زمانی است که ژنراتور باید در بیرون نصب شود و پوشش محافظ کارخانه وجود ندارد. به این ترتیب افراد غیرمجاز نمی‌توانند به دستگاه دسترسی داشته و آسیبی به آن برسانند. همچنین خود دیزل ژنراتور از بارندگی و سایر تأثیرات آب و هوایی در امان می‌ماند.

هنگام انتخاب کانوپی، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند، از جمله:

  • اندازه و شکل کانوپی
  • مواد سازنده کانوپی
  • ویژگی های کانوپی، مانند سایبان، روشنایی و تهویه
کانوپی ها می توانند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشند که می تواند به محافظت از افراد و تجهیزات شما کمک کند و زیبایی شناسی ساختمان یا محیط اطراف شما را بهبود بخشد.

 

مزایای کانوپی برای دیزل ژنراتور

جعبه ژنراتور در فضای باز از فلز مقاوم و غیر قابل احتراق با محافظت در برابر خوردگی ساخته شده است. برای کاهش سروصدا، دیواره‌های ظرف با مواد عایق صدا پوشانده شده‌اند که اجازه می‌دهد تا سطح نویز ایستگاه کاری را 20-35 دسی بل کاهش دهید.

پوشش‌های مدرن برای دیزل ژنراتورها به طور کلی دارای مزایای زیر هستند.

  • حفاظت در برابر باران استفاده از ژنراتور را در فضای باز، در برف زمستان، یا در باران آسان می‌کند.
  • در دسترس بودن قفل درب و طراحی ضد خرابکاری ژنراتور شما را از دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند.
  • کاهش سطح سر و صدای دستگاه (تا 65 دسی بل) امکان استفاده از نیروگاه را در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی فراهم می‌کند.
  • سیستم خنک‌کننده اضافی خطر گرم شدن بیش از حد واحد را کاهش می‌دهد.
  • کانوپی راه‌اندازی آسان‌تر و نصب دیزل ژنراتور را در دماهای پایین ساده‌تر می‌کند.
  • افزایش طول عمر دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که دیزل ژنراتور به طور بهینه و همیشگی برق لازم را تأمین کند و شما تا چندین سال قطع برق را فراموش کنید.

به منظور اطمینان از راندمان کامل واحد، در برخی از روکش‌های تخصصی ژنراتور، نه تنها سیستم تهویه تغذیه و خروجی، بلکه سیستم حذف گاز خروجی نیز تعبیه شده است. عناصر اضافی همچنین می‌توانند یک سیستم گرمایش داخلی و یک سیستم روشنایی باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: تابلو ژنراتور

تجهیزات موجود در کانوپی دیزل ژنراتور

برای سازماندهی کارآمدترین عملیات، جعبه ژنراتور را می‌توان با گزینه‌های مختلف اضافی مجهز کرد.

  • بخاری درون کانوپی بگذارید که به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را در دمای پایین محیط راه‌اندازی کنید و همچنین طول عمر نصب را افزایش می‌دهد.
  • شروع خودکار دستگاه را برای آن تعبیه کنید. به این ترتیب در لحظه قطع جریان برق ایستگاه به خودی خود راه‌اندازی می‌شود و همچنین با بازیابی منبع اصلی برق، خود را خاموش می‌کند.
  • یک مخزن سوخت اضافی نیز برای دیزل ژنراتور خود تعبیه کنید که عمر باتری ژنراتور شما را افزایش می‌دهد.

 چرا برای ژنراتور به کانوپی نیاز دارید؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا شما به یک غرفه یا سایبان برای دیزل ژنراتور نیاز دارید.

حفاظت از آب و هوا

ژنراتور می‌تواند در باران و در هنگام بارش برف کار کند؛ اما عمر مفید آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. یک کانوپی از این طریق ماندگاری دستگاه را افزایش می‌دهد.

کاهش سر و صدا

هر ژنراتور قابل حمل گاهی صدا خیلی قوی ایجاد می‌کند. کانتینر می‌تواند سطح سر و صدا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ به خصوص اگر دیوارهای غرفه علاوه بر آن عایق صوتی داشته باشند.

محافظت در برابر سرقت

این کانوپی سبب محافظت دستگاه شما می‌شود و آن را از خطر سرقت نیز حفظ می‌کند؛ زیرا می‌توانید محفظه را قفل کنید.

سازماندهی فضا

قرار دادن ژنراتور در بیرون خانه شما فضایی را در گاراژ یا کارگاه صنعتی آزاد می‌کند.

خرید کانوپی از ماه نیرو

ماه نیرو شرکتی با سابقه در زمینه فروش انواع دیزل ژنراتور محسوب می‌شود که می‌توانید برای خرید، تعمیر یا تامین قطعات لازم به آن مراجعه کنید. کارشناسان بخش فروش در مورد خرید دستگاه شما را راهنمایی می‌کنند.

همچنین می‌توانید کانوپی مورد نظر خود را به این شرکت سفارش داده و تجهیزاتی که لازم می‌دانید را برای آن بسازید. جهت آشنایی بیشتر با محصولات ما می‌توانید در سایت انواع دستگاه‌ها را از نظر قیمت، مدل و امکانات بررسی کنید.

سخن پایانی

کانوپی در دستگاه ژنراتور به دلیل حفاظت از تجهیزات و افزایش طول عمر آن اهمیت بالایی دارد. نیروگاه‌های باز در شرایط آب و هوایی مختلف کار می‌کنند؛ اما این مستلزم حفاظت درست از آن است. نصب این محفظه مزایایی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره کرده‌ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ماه نیرو تولید کننده ژنراتورهای صنعتی مراجعه کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها