نقش دیزل ژنراتورها در پایداری و امنیت سیستم‌‌های برقی

14020826
نقش دیزل ژنراتورها در پایداری و امنیت سیستم‌‌های برقی

سازماندهی یک منبع تغذیه بدون وقفه برای تولید برق یک وظیفه اولویت‌دار برای تأسیسات زیرساخت اجتماعی، شرکت‌‌های صنعتی و مراکز حمل و نقل است. الزامات سیستم‌‌های تأمین انرژی مدرن برای هر تاسیسات صنعتی، اداری و مسکونی بدون تغییر است. چنین مولدهایی باید ویژگی‌‌هایی مانند قابلیت اطمینان بالا، ایمنی زیاد، کیفیت بالای برق و سهولت مدیریت سیستم داشته باشند. همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد نقش دیزل ژنراتورها در پایداری و امنیت سیستم‌‌های برقی صحبت کنیم.

مطالب مرتبط

دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور پرکینز

نقش ژنراتورها در پایداری و امنیت سیستم‌‌های برقی

قابلیت اطمینان استثنایی در هر شرایط عملیاتی، پارامترهای پایدار جریان الکتریکی تولید شده، کنترل راحت و هزینه کم برق از جمله دلایلی برای نصب یک سیستم منبع تغذیه ثانویه، نیروگاه‌‌های دیزلی است. مشکلات شبکه برق یا نبود آن دیگر دلیلی برای امتناع از استفاده از لوازم خانگی نیست.

این مشکل توسط ایستگاه‌‌های مستقل فشرده یا ثابت حل ‌می‌شود که جریان را تولید ‌می‌کنند. به این ترتیب با انتخاب چنین دستگاهی از نظر تأمین برق خود نگرانی ندارید و علاوه بر این امنیت سایر وسایل برقی که دارید نیز تضمین می‌شود؛ زیرا آن‌ها در جریان قطع و وصلی برق آسیبی نمی‌بینند.

مدل‌‌های مختلف دیزل ژنراتور از نظر توان

قبل از خرید ژنراتور، باید میزان برق مورد نیاز خود را بدانید. مدل‌‌های مختلفی برای اهداف مختلف وجود داردکه شامل:

دیزل ژنراتور 2 کیلو وات

این مورد یک گزینه قابل حمل، مناسب برای گردشگری، پیک نیک و ماهیگیر است و مزیتی که دارد این است که برای اتصال مصرف کنندگان کم مصرف مفید است.

دیزل ژنراتور 2 تا 6 کیلو وات 

چنین مدل‌‌هایی از قبل ‌می‌توانند با تأمین برق یک خانه کوچک کنار بیایند. قدرت آنها همچنین برای استفاده در ساخت و ساز یا تعمیر کافی است. آنها به طور مؤثری اکثر انواع ابزارهای برقی را تغذیه ‌می‌کنند.

دیزل ژنراتور تا 15 کیلو وات

این ژنراتورها برای استفاده حرفه‌ای‌تر مورد نیاز هستند. به طور مثال در یک مرکز خدمات خودرو یا در تولیدات کوچک ‌می‌توانند نیاز شما به برق را برطرف کنند.

دیزل ژنراتور از 20 کیلو وات

مدل‌‌هایی با چنین قدرت بالایی ‌می‌توانند با تأمین برق کل کلبه با بسیاری از مصرف‌کنندگان متصل کنار بیایند. آن‌‌ها در انبارها و کارگاه‌‌ها نیز کاربرد دارند.

مدل‌‌های مختلف دیزل ژنراتور از نظر توان

انواع مدل‌‌های ژنراتور از نظر نوع سوخت مصرفی

بسته به سوخت مورد استفاده، سه نوع تأسیسات وجود دارد. بیایید به ترتیب به آنها نگاه کنیم و با رایج ترین آنها شروع کنیم.

ژنراتور بنزینی

دستگاه‌‌هایی از این نوع محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین در بازار هستند. نیروگاه‌‌های بنزینی کارکردی بسیار ساده دارند. به طور معمول، سوخت این نوع ژنراتورهای الکتریکی با بنزین AI-92 تأمین ‌می‌شود. میانگین مصرف آن از 1 تا 2.5 لیتر در ساعت است.

ژنراتورهای بنزینی دارای محدودیت خاصی از کار مداوم هستند و معمولاً بیش از 8-12 ساعت نیست؛ بنابراین چنین ژنراتورهایی به عنوان منبع برق 24 ساعته مناسب نیستند؛ اما به خوبی به عنوان یک دستگاه پشتیبان عمل ‌می‌کنند.

 ژنراتور گازی

ژنراتورهای گازی اغلب به عنوان یک نیروگاه قابل حمل برای استفاده کوتاه مدت هنگام پیاده روی یا ماهیگیری استفاده ‌می‌شوند. شایان ذکر است که در فصل سرد، ژنراتورهای بنزینی بسیار بهتر از همتایان خود که با سوخت دیزل کار ‌می‌کنند برق را تولید می‌کنند؛ با این حال در دمای بسیار پایین زیر صفر، از -30 درجه، روشن کردن موتور توصیه نمی‌شود.

ژنراتور اینورتر

تجهیزات این کلاس در سه موقعیت معمولی استفاده ‌می‌شود:

  • به عنوان منبع اصلی جریان (اغلب این مربوط به مناطقی است که از خطوط برق دور هستند و از نظر فیزیکی قادر به اتصال به نزدیکترین سیستم الکتریکی نیستند).
  • به عنوان یک واحد پشتیبان (مجموعه دیزل ژنراتور با اطمینان از عملکرد ابزار و تجهیزات ویژه در لحظه خاموش شدن سیستم تأمین برق اصلی ‌می‌کند).
  • در صورت نیاز به ایجاد یک سیستم منبع تغذیه اضطراری (این گزینه اغلب توسط شرکت‌‌هایی استفاده ‌می‌شود که عملکرد بدون توقف را می‌خواهند).

سخن پایانی

برای درک اینکه ژنراتورهای دیزلی مستقل با عملکرد ثابت چیست، کافی است مزارع دور از شهرها، روستاهای محروم از برق، کمپ‌‌های چرخشی، ساخت جاده در مناطق خالی از سکنه، زمین شناسان یا کمپ‌‌های باستان شناسان را تصور کنیم. در هر جایی که یک فرد برای مدت معینی اقامت ‌می‌کند؛ اما فرصت بهره برداری از مزایای تمدن را ندارد، مجموعه‌‌های دیزل ژنراتور با ظرفیت‌‌های مختلف به کمک می‌آیند. این مطلب در مورد نقش دیزل ژنراتورها در پایداری و امنیت سیستم‌های برقی توضیح داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و خدمات شرکت ماه نیرو کلیک کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها