مقایسه عملکرد دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی

14020817
مقایسه عملکرد دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی

عملکرد دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟ این دستگاه یک جایگزین محبوب برای استفاده از انرژی شبکه تولید شده توسط توربین‌های بادی یا سوخت‌های فسیلی و توربین بخار با ولتاژ بالا در یک نیروگاه است. در این مطلب دو نوع صنعتی و خانگی آن را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

سایر مطالب

کانوپی چیست؟ کاربرد و اهمیت آن در دیزل ژنراتور

ژنراتور سه فاز چیست؟

طراحی دستگاه دیزل ژنراتور

ژنراتور برق (دیزل) ماشینی است که برای تولید برق استفاده می‌شود که می‌تواند برای هر تعداد کاربرد، از ابزارهای برقی کوچک گرفته تا کاربردهای صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. انواع مختلفی از ژنراتورها وجود دارد، از ژنراتورهای بنزینی، ژنراتورهای قابل حمل و ژنراتورهای اینورتر گرفته تا انواع خانگی آن که در دفاتر کوچک یا خانه‌ها انرژی برق را تأمین می‌کند.

واحدهای داخلی دیزل ژنراتور

برخی از ژنراتورهای خانگی هستند که می‌توانند با گاز طبیعی کار کنند. دیزل ژنراتور شامل واحدهای اصلی تأمین برق و واحدهای کمکی لازم برای حفظ عملکرد نیرو و واحد تولید می‌شود. طراحی مجموعه دیزل ژنراتور شامل قرار دادن این واحدهای در یک قاب مشترک است.

یک موتور احتراق داخلی

این موتور با سوخت دیزل کار می‌کند و به عنوان منبع انرژی مکانیکی لازم برای چرخش روتور ژنراتور عمل می‌کند که در قاب دیزل ژنراتور است اصلی‌ترین قطعه محسوب می‌شود. تفاوت اصلی با موتورهای احتراق داخلی بنزینی این است که سوخت نه از سیستم احتراق، بلکه به دلیل تراکم بالاتر مشتعل می‌شود. به لطف این امکان افزایش قدرت موتور احتراق داخلی و کاهش مصرف سوخت وجود دارد.

یک مولد جریان الکتریکی سنکرون یا ناهم‌زمان

این مولد به طور مستقیم یا از طریق یک کوپلینگ دمپر به موتور احتراق داخلی متصل می‌شود. هنگامی که روتور این واحد می‌چرخد، انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. طراحی و اصل عملکرد هر دیزل ژنراتور بر اساس عملکرد مشترک این واحدهای دو پایه است؛ اما برای اطمینان از عملکرد، تعدادی سیستم اضافی نیز مورد نیاز است.

نحوه کار دیزل ژنراتورها

همه مدل‌های دیزل ژنراتور بر اساس یک اصل کار می‌کنند. هنگامی که سوخت می‌سوزد، گازهای حاصل فشار اضافی بر روی گروه پیستونی موتور احتراق داخلی ایجاد می‌کند. حرکت پیستون‌ها در امتداد سیلندرها باعث ایجاد گشتاور روی میل‌لنگ می‌شود که به دلیل آن شروع به چرخش می‌کند.

به لطف اتصال شفت به روتور ژنراتور الکتریکی، چرخش آن آغاز می‌شود. هنگامی که سیم‌پیچ روتور در کف مغناطیسی استاتور حرکت می‌کند، یک emf القا می‌شود. جریان الکتریکی حاصل توسط مصرف‌کننده توزیع و منتقل می‌شود.

مقایسه عملکرد دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی

اگرچه هر دو نوع موتورهای دیزلی از اصول عملکرد مشابه بهره می‌برند، یک دیزل ژنراتور صنعتی از چندین جهت با دیزل ژنراتور خانگی متفاوت است. بیایید با واضح‌ترین ویژگی متمایز شروع کنیم.

یک ژنراتور صنعتی در مقایسه با یک ژنراتور دیزل خانگی قدرت بسیار بیشتری دارد. این قدرت افزوده، ژنراتور صنعتی را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای صنعتی که نیاز به خروجی بیشتری دارند تبدیل می‌کند. آنها همچنین از امنیت بالاتری برخوردار هستند.
برخلاف دیزل ژنراتورهای خانگی که برای کار در محیط خانگی طراحی شده اند، ژنراتورهای صنعتی برای تأمین برق ثابت و مطمئن طراحی شده‌اند. دیزل ژنراتورهای صنعتی چند منظوره و بسیار قدرتمندتر از دیزل ژنراتورهای خانگی هستند و همچنین دوام و ایمنی بیشتری دارند.
به طور کلی هزینه یک دیزل ژنراتور خانگی به طور قابل توجهی کمتر از هزینه یک ژنراتور صنعتی است. این کاهش هزینه‌ها به این دلیل است که یک دیزل ژنراتور خانگی طراحی ساده‌تر و مواد و اجزای ارزان‌تری دارد؛ بنابراین با همان قدرت، هزینه یک ژنراتور دیزلی خانگی به طور قابل توجهی کمتر از هزینه یک ژنراتور صنعتی است.

فرقی نمی‌کند برای چه کاربردی به این دستگاه‌های تولید کننده جریان الکتریکی نیاز دارید؛ زیرا در شرکت ماه نیرو هم ژنراتورهای خانگی و هم صنعتی موجود هستند. کارشناسان بخش فروش ما در خصوص معرفی محصول، قیمت و ویژگی‌های آن‌ها با شما صحبت می‌کنند. به منظور خرید از ما به سایت مراجعه کرده یا از راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

نحوه کار دیزل ژنراتورها

سخن پایانی

ژنراتورها یکی از مفیدترین وسایل برای تولید و انتقال انرژی هستند. دیزل ژنراتورهای صنعتی وسیله‌ای هستند که برای تأمین برق بی‌وقفه برای صنایع و مشاغل صنعتی متعدد مورد نیاز هستند. دیزل ژنراتورها به طور مداوم در حال بهبود و ارتقا هستند. به لطف اصل عملکرد و اجزای مناسب، آنها می‌توانند برق قابل اعتماد و طولانی مدت را حتی در محیط‌های زیرساختی ضعیف تأمین کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فروش دیزل ژنراتور از شرکت ماه نیرو کلیک کنید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها