دیزل ژنراتورها و مصرف سوخت کمتر

14020302
دیزل ژنراتورها و مصرف سوخت کمتر

در این مقاله درباره ی دیزل ژنراتورها و مصرف سوخت کمتر با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. علی‌رغم توسعه فناوری و بهبود کلی در کیفیت زندگی، تأمین انرژی متمرکز در همه جا وجود ندارد. در بسیاری از روستاها هنوز خطوط برق کشیده نشده است. در این مورد، از منابع انرژی مستقل مانند دیزل ژنراتور استفاده می‌شود. در عین حال، هزینه برق به طور مستقیم به مصرف سوخت بستگی دارد. برای انتخاب مقرون به‌صرفه‌ترین ژنراتور برای خانه خود از شما دعوت می‌کنیم مقاله حاضر را مطالعه کنید.

کدام ژنراتور سوخت کمتری مصرف می‌کند؟

شما با فکر کردن به نوع سوخت مصرفی یکی از مشکلات اصلی را که هنگام انتخاب انواع دیزل ژنراتور به وجود می‌آید، شناسایی خواهید کرد. باید گفت که واحدهای دیزلی گران‌تر از مدل‌های بنزینی باقدرت مشابه هستند. در عین حال، آنها به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند که هم به دلیل قیمت پایین سوخت دیزل (در مقایسه با بنزین) و هم مصرف کمتر سوخت است.

یک دیزل ژنراتور 1.5 تا 2 برابر کمتر از کارخانه‌های بنزینی سوخت مصرف می‌کند. ارقام دقیق به برند و مدل تجهیزات بستگی دارد. هزینه‌های بالای خرید دیزل ژنراتور با هزینه‌های عملیاتی کمتر جبران می‌شود.

عوامل تعیین کننده مصرف سوخت | دیزل ژنراتورها

توجه به این نکته ضروری است که مصرف سوخت یک مقدار ثابت نیست. سوخت در دیزل ژنراتور بسته به بار، وضعیت موتور و غیره متفاوت است؛ بنابراین، تحت شرایط خاص، حتی اقتصادی‌ترین ژنراتور نیز می‌تواند سوخت زیادی مصرف کند. برای جلوگیری از این امر، ما پیشنهاد می‌کنیم که عوامل اصلی مؤثر بر مصرف سوخت واحد را در نظر بگیرید. این عوامل عبارتند از:

انطباق با قدرت و بار | دیزل ژنراتورها

هنگام خرید یک دیزل ژنراتور 5 کیلوواتی نباید فکر کرد که می‌توان از آن برای تأمین برق ثابت تجهیزاتی استفاده کرد که مجموع قدرت آنها برابر با همان پنج کیلووات است. بار توصیه شده 40-75٪ از توان نامی واحد است. با کاهش بار، تجهیزات نیرو شروع به مصرف سوخت کاذب می‌کنند؛ در نتیجه سوخت غیر منطقی مصرف می‌شود و هزینه یک کیلووات انرژی تولیدی افزایش می‌یابد.

توجه به این امر در هنگام نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور منجر به کاهش راندمان دیزل ژنراتور و همچنین به افزایش هزینه برق دریافتی می‌شود. اگر یک ژنراتور با توان 5 کیلو وات را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که برای تأمین برق مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است که توان کل آن بین 2-3.8 کیلو وات متغیر باشد.

عوامل تعیین کننده مصرف سوخت

کیفیت خورشیدی

به‌عنوان یک قاعده، اسناد و دفترچه راهنما همراه دیزل ژنراتور الزامات خلوص سوخت را مشخص می‌کنند. وجود گوگرد عمل احتراق را با مشکل روبرو می‌کند؛ در نتیجه بخشی از سوخت دیزل نمی‌سوزد و این دوباره منجر به افزایش هزینه برق می‌شود. علاوه بر این، کیفیت پایین سوخت بر وضعیت فیلترها، پیستون‌ها و موتور به طور کلی تأثیر منفی می‌گذارد. در نتیجه خطر خرابی زودرس در دستگاه اتفاق می‌افتد.

شرایط عملیاتی

عملکرد اقتصادی دیزل ژنراتور فقط در یک رژیم دمایی خاص امکان پذیر است. اگر دما از مقدار توصیه شده فراتر رود، موتور بیش از حد گرم می‌شود که هم فرسودگی تجهیزات و هم مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. عملکرد در دمای منفی 5 درجه سانتی گراد نیز منجر به افزایش مصرف انرژی می‌شود

وضعیت فنی | دیزل ژنراتورها

گرفتگی فیلترهای سوخت و روغن، موتور فرسوده، نگهداری ضعیف و برخی عوامل دیگر نیز باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که یک دیزل ژنراتور جدید برای یک خانه همیشه مقرون به‌صرفه‌تر از یک ژنراتور قدیمی است. با این حال، اجرای به موقع رویه‌های معمول نیز می‌تواند بر وضعیت عمومی واحد و در نتیجه بر مصرف انرژی تأثیر مثبت بگذارد.

چگونه مصرف سوخت را کاهش دهیم؟

در قسمت قبلی عوامل اصلی مؤثر بر مصرف سوخت دیزل را بررسی کردیم. بر اساس آنها می‌توان توصیه‌هایی برای بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های عملیاتی تدوین کرد. برای کاهش مصرف سوخت دیزل ژنراتور بهتر است به موارد زیر دقت کنید.

  • از سوخت باکیفیت توصیه شده توسط سازندگان تجهیزات برق استفاده کنید.
  • دیزل ژنراتور را با باری بیش از 75 درصد توان آن روشن نکنید.
  • به طور منظم تعمیر و نگهداری واحد، تعویض فیلترها، روغن و سایر مواد مصرفی را انجام دهید.
  • اتاقی که ژنراتور در آن نصب می‌شود را تهویه کنید.
  • برای قرار دادن در فضای باز، باید مدل‌های مجهز به پوشش محافظ یا ظرف را خریداری کنید.

سخن پایانی

رویکرد مناسب برای انتخاب یک دیزل ژنراتور اقتصادی برای خانه، بیمارستان، هتل و… در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است. مصرف انرژی هر دستگاه به ویژگی‌هایی مانند قدرت، نوع ولتاژ، عملکردهای اضافی و منبع موتور بستگی دارد. در این مطلب با ذکر نکات مفید سعی شده است تا خوانندگان بتوانند مصرف سوخت دستگاه خود را کاهش دهند.

همچنین شما برای خرید دیزل ژنراتور سایلنت و باتری دیزل ژنراتور می توانید به سایت ماه نیرو مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها