دیزل ژنراتور سایلنت

14010218
دیزل ژنراتور سایلنت

همان‌طور که می‌دانید دیزل ژنراتور سایلنت در مواقع بحرانی نیاز به برق و در مکان‌هایی که دسترسی به برق دشوار یا زمان‌بر است، برای تولید برق استفاده می‌شود. دیزل‌ژنراتورها با تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، برق موردنیاز ساختمان را تأمین می‌کنند.

درباره دیزل ژنراتور سایلنت بیشتر بدانید

این دستگاه که به‌اختصار دیزل سایلنت نامیده می‌شود، در بخش‌های مهمی مانند بیمارستان و درمانگاه‌ها به کار برده می‌شود. دیزل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، دراین‌بین ژنراتورهای دیزلی آلودگی صوتی بیشتری نسبت به سایر ژنراتورها ایجاد می‌کنند. به همین دلیل استفاده از کانوپی یا صداخفه‌کن برای آن‌ها ضروری است.

 

لینک های مفید:
قیمت دیزل ژنراتور

کانوپی اتاقک فلزی نصب‌شده بر روی دیزل ژنراتور بوده که مانع از انتشار صوت به فضای بیرون می‌شود. دیزل ژنراتور بی‌صدا نبوده اما به دلیل استفاده از کانوپی نسبت به موتورهای معمولی آلودگی صوتی کمتری ایجاد می‌کند. در واقع به ترکیب کانوپی و دیزل ژنراتور معمولی، دیزل ژنراتور سایلنت گفته می‌شود.

انواع دیزل ژنراتور سایلنت

دیزل سایلنت انواع مختلفی دارد که باتوجه‌به تکنولوژی به‌کاررفته در آن، ابعاد، نوع طراحی و ساخت طبقه‌بندی می‌شوند. اما به‌طورکلی به دودسته ثابت و سیار تقسیم می‌شوند:

  • دیزل ژنراتور ثابت همان گونه که از نام آن مشخص است، در جایی ثابت شده و امکان حرکت‌دادن آن وجود ندارد.
  • دیزل ژنراتور سیار که به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن قابل جابه‌جایی و حرکت‌دادن است.

مزایای استفاده از کانوپی

برخی از مهم‌ترین مزایای کانوپی به شرح زیر است:

  1. صدای تولید دیزل ژنراتور معمولی در حدود ۱۰۴ دسی‌بل است که در صورت استفاده از کانوپی به ۷۵ دسی‌بل کاهش پیدا می‌کند. ‌
  2. در مناطق گرمسیری از دستگاه در برابر گرما و در مناطق سردسیری در برابر رطوبت محافظت می‌کند.
  3. در مناطقی مانند معادن آهک و سنگ که گردوغبار زیادی وجود دارد، از دستگاه در برابر گردوغبار حفاظت می‌کند.
  4. دیزل ژنراتور سایلنت طول عمر بیشتری دارد و در برابر فرسودگی مقاوم‌تر است.

 

 

نحوه عملکرد دیزل سایلنت در کاهش صدا

در ساخت اکثر کانوپي‌های دیزل سایلنت از مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود. این مواد از سه‌ لایه مواد نرم یا ابری، مواد متخلخل یا شانه تخم‌مرغی و مواد انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند. وظیفه این لایه‌ها جذب انرژي صوتی و تبدیل آن به گرما و حرارت است.

صداهای با فرکانس بالا توسط مواد متخلخل جذب و به عمق مواد منتقل می‌شوند. صداهای با فرکانس پایین توسط لایه‌های سنگین به‌راحتی متوقف نمی‌شوند و برای جذب آن‌ها از تکنیک جیب هوا یا air pocket استفاده می‌شود.

به‌طورکلی به دلیل وجود انواع دیزل ژنراتور، برای این که یک دیزل ژنراتور سایلنت به‌خوبی در جذب صدا عمل کند، لازم است که کانوپی برای نوع خاص ژنراتور طراحی و تولید شود.

نحوه تعیین نویز ژنراتور

سطح صدا در واحد دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود. هر صدای بیشتر از ۸۰ دسی‌بل در محدوده صداهای بلند قرار دارد. سطح صدا در محدوده ۱۰۰ تا ۱۲۵ دسی‌بل ناراحت‌کننده محسوب می‌شود.

خرید دیزل ژنراتور

قیمت این دستگاه باتوجه‌به ظرفیت و کیفیت آن‌ بسیار متفاوت است. اگر قصد خرید دیزل سایلنت را دارید بهتر است بدانید که قیمت آن‌ها از چند میلیون تومان تا چند میلیارد تومان متفاوت است. اما فاکتورهایی که بر قیمت دیزل سایلنت اثر می‌گذارند، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. میزان صدای خروجی از کانوپی نباید از ۷۵ دسی‌بل بالاتر باشد. با استفاده از دستگاه تست صدا، میزان صدا را بسنجید.
  2. کانوپی‌های دارای عایق شانه‌ تخم‌مرغی عملکرد بهتری دارند. کانوپی‌هایی که در ساخت آن‌ها از ابرهای صنعت مبل‌سازی استفاده شده، بسیار خطرناک و قابل‌اشتعال‌اند.
  3. نوع رنگ استفاده شده در میزان قیمت اثرگذار است. رنگ پودری الکترواستاتیک کوره‌ای باکیفیت‌ترین و گران‌ترین نوع رنگ است.
  4. ایجاد سوراخ‌های لازم برای داکت‌ها و سایر قسمت‌های کانوپی با استفاده از برش CNC باعث افزایش کیفیت و قیمت محصول می‌شود.
  5. استفاده از نوارهای باکیفیت در اطراف درب‌های کانوپی به‌منظور جلوگیری از ورود گردوغبار و کاهش صدا موجب افزایش قیمت می‌شود.
  6. داکت‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که علاوه بر ایجاد تهویه مناسب امکان خروج صدا وجود نداشته باشد.
  7. جنس و کیفیت درزگیر لاستیکی و همچنین جنس و ضخامت ورق استفاده شده در بدنه بر میزان قیمت تأثیرگذار است.

سخن پایانی

باتوجه‌به قطعی‌های برق بسیاری که در کشور ما به‌ویژه در فصول گرم سال اتفاق می‌افتد، فروش ژنراتورهای تولید برق به میزان زیادی افزایش‌یافته است.

شرکت صنعتی ماه نیرو تولیدکننده و تأمین‌کننده انواع دیزل ژنراتور سایلنت منطبق با استانداردهای به‌روز بین‌المللی است. درصورتی‌که قصد خرید ژنراتور را دارید توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با مشاوران ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها