تاثیر دمای هوا روی راندمان دیزل ژنراتور پرکینز

14020121
تاثیر دمای هوا روی راندمان دیزل ژنراتور پرکینز

شرکت ژنراتور دیزل پرکینز به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برجسته موتورهای دیزل و گاز در سطح جهان، با بیش از ۸۵ سال تجربه، شناخته می‌شود. هدف این شرکت ارائه گسترده‌ترین طیف از راه‌حل‌های نوآورانه و قابل اعتماد برای ژنراتورهای برق است. یک تیم اختصاصی از متخصصان در دسترس است تا در مشاوره برای طراحی نیروگاه‌های دیزلی به خدمت شما برسد.

در این مطلب به تأثیر دمای هوا روی راندمان کار و خدمات دیزل‌ژنراتور پرکینز می‌پردازیم و عملکرد این دستگاه را در انواع آب‌وهوا بررسی می‌کنیم. شما برای بررسی دقیق‌تر دستگاه خود می‌توانید با مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی در تماس باشید و سؤالات خود را مطرح کنید.

در این مقاله، به تأثیر دما بر کارایی و خدمات ژنراتورهای دیزل پرکینز پرداخته شده و عملکرد این دستگاه در شرایط مختلف آب و هوا مورد بررسی قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر ژنراتور خود، می‌توانید با متخصصان مشاوره در طراحی نیروگاه‌های دیزلی تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

تأثیر آب‌وهوا بر مصرف سوخت ژنراتور دیزل پرکینز

همانطور که متخصصان مشاور در طراحی نیروگاه‌های دیزلی، شرایط آب و هوا می‌تواند به طور قابل توجهی بر مصرف سوخت این ژنراتورها تأثیر بگذارد. دما، فشار (بسته به ارتفاع) و حتی رطوبت هوا می‌توانند بر کارایی سوخت ژنراتور دیزل پرکینز تأثیر بگذارند. در فصل‌های تابستان و زمستان، مصرف سوخت به دلیل تفاوت در ویسکوزیته و در نتیجه درجه احتراق، متفاوت است.

این تفاوت مصرف سوخت به طور مستقیم بر کارایی نیروگاه‌های دیزلی اثر می‌گذارد. به همین دلیل، متخصصان مشاور در طراحی نیروگاه‌های دیزلی اغلب توصیه می‌کنند که در زمان‌های مختلف سال از انواع موتورهای دیزل استفاده شود. در واقع، در فصل‌های سرد، استفاده از سوخت دیزلی که برای دماهای -۳۰ یا -۴۰ درجه طراحی شده است، چالشی نیست.

تأثیر آب‌وهوای گرم بر راندمان دیزل‌ ژنراتور پرکینز

متخصصان در بخش مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی توضیح می‌دهند که به طور کلی، دما بر موتورهای ژنراتور تأثیر می‌گذارد. دماهای بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌توانند بر عملکرد موتور و تابلو ژنراتور دیزل پرکینز تأثیرات بدی داشته باشند که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

طبق گفته‌های مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی اگر هوا بسیار گرم باشد و کیفیت آن برای ایجاد احتراق خوب در صورت مخلوط‌شدن با سوخت مطلوب نباشد، بر موتور دیزل ژنراتور تأثیر منفی گذاشته و  باعث ازدست‌رفتن قدرت آن می‌شود. است سوخت دستگاه در دمای بالایی به موتور برسد و احتراق در شرایط مناسب انجام نشود.

طبق اظهارات مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی چنین فرایندی به کاهش راندمان سیستم خنک‌کننده دیزل‌ژنراتور می‌انجامد. در نتیجه، اگر رادیاتور دستگاه اندازه درستی نداشته باشد و نتواند پاسخگوی نیاز ژنراتور باشد، به دلیل دمای بیش از حد آب از کار خواهد افتاد.

دماهای بالا بر عملکرد دینام نیز تأثیر می‌گذارد. اکثر تولیدکنندگان قدرت دینام‌های خود را تا زمانی که در دمای محیط کمتر از 40 درجه سانتیگراد کار می‌کنند تضمین می‌کنند. در مقادیر بالاتر، درجه‌بندی در دینام معمولاً 3٪ برای هر 5 درجه سانتیگراد اضافی است.

مشاوران بخش مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی می‌گویند این یعنی با هر 5 درجه افزایش دمای هوا عملکرد دینام 3 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین تأثیر منفی دمای هوای زیاد بر کاهش عملکرد دیزل‌ژنراتور پرکینز واضح است.

تأثیر آب‌وهوای گرم بر راندمان دیزل‌ژنراتور پرکینز

تأثیر آب‌وهوای مرطوب بر راندمان دیزل‌ژنراتور پرکینز

تاثیرات هوای مرطوب بر عملکرد یک موتور دیزل سه سیلندر تنفس طبیعی با سوخت دیزل کم گوگرد توسط کارشناسان بخش مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی مورد بررسی قرار گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که  افزودن رطوبت به هوای ورودی با یک مولد بخار متغیر با استفاده از آب مقطر سبب می‌شود در آن سطوح رطوبت نسبی هوای ورودی از شرایط محیطی 65% به سطوح 75% و 95% تغییر پیدا کند.

افزودن رطوبت منجر به افزایش CO، CO2، و ذرات معلق PM می‌شود؛ اما هیچ تغییری در مصرف سوخت مخصوص ترمز به وجود نیامد. کارشناسان مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی اعلام کردند که در نهایت نتایج نشان می‌دهد که برای موتورهای دیزل متحرک و ثابت، سیستم هوای مرطوب یک گزینه مناسب برای دستیابی به کاهش قابل‌توجه در انتشار است و آسیبی به عملکرد دستگاه وارد نمی‌کند.

با توجه به تمام موارد فوق، هنگام خرید یک دیزل‌ ژنراتور پرکینز، داشتن درک روشنی از شرایط محیطی که دستگاه تحت آن کار می‌کند بسیار مهم است. می‌توانید دراین‌خصوص از مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال محدودیت‌ها، دمای محیط، فشار هوا در محل راه‌اندازی و ارتفاع بالاتر از سطح دریا که تجهیزات در آن قرار خواهند گرفت همگی بر میزان عملکرد و راندمان این دستگاه تأثیر خواهند گذاشت.

شما با صحبت با مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی می‌توانید به‌راحتی اثرات کاهش قدرت را پیش‌بینی کرده و با انتخاب مناسب‌ترین موتورها و دینام‌ها برای هر تجهیزات راندمان دستگاه خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

در این جا به بررسی تأثیر دمای هوا بر عملکرد مفید دستگاه دیزل ژنراتور پرکینز پرداخته شده. تأثیر دماهای مختلف از دیدگاه مشاوره طراحی نیروگاه‌های دیزلی مورد بررسی قرار گرفته است. امیدواریم خواندن این مطلب برای علاقه‌مندان این حوزه مفید باشد. در مطالب آینده به بررسی عملکرد دیزل‌ژنراتور کوپله فابریک خواهیم پرداخت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها