دیزل ژنراتورهای قابل حمل منبعی برای تأمین انرژی پشتیبان در مواقع ضروری فصلی یا اضطراری هستند. شما می‌توانید از آن‌ها در یک خانه، دفتر کار، پروژه‌های ساخت و ساز، مکان‌های تفریحی ​​و سایر موقعیت‌ها استفاده کنید.

معرفی دیزل ژنراتورهای قابل حمل

دیزل ژنراتورهای قابل حمل معمولاً منبع و توان کمتری نسبت به ژنراتورهای برق ثابت دارند؛ اما به دلیل وزن مناسب، ابعاد کوچک‌تر و سطح صدای کمتر در حین کار، محبوب‌تر هستند. مجموعه دیزل ژنراتورها متشکل از یک موتور احتراق داخلی پیستونی (ICE) و یک ماشین الکتریکی (آلترناتور) هستند که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور سیار

 

این دیزل های قابل حمل برای سازماندهی منبع تغذیه تجهیزات و ابزار نیز استفاده می‌شوند. آن‌ها به عنوان منبع پشتیبان یا منبع اضطراری جریان الکتریکی در کارگاه‌های کوچک، کلبه‌ها، سایت‌های ساختمانی و در مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند به کار رفته و موارد مصرف گسترده‌ای دارند.

دیزل‌های قابل حمل بسته به مدل و خروجی ولتاژ آن‌ها تک فاز یا سه فاز هستند. این دیزل ژنراتورها به لطف اندازه جمع و جوری که دارند به راحتی به مکان جدید منتقل می‌شوند.

ویژگی‌های اصلی دیزل ژنراتورهای قابل حمل

دیزل ژنراتورهای قابل حمل با سطح سروصدای بالایی که دارند از سایر مدل‌ها تشخیص داده می‌شوند؛ بنابراین در یک اتاق جداگانه قرار می‌گیرند که افراد دائماً در آن حضور ندارند. برای نصب آن در فضای باز از مدل‌های داخل هود استفاده می‌شود. سایر ویژگی‌های دیزل ژنراتورهای قابل حمل عبارت‌اند از:

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور کامینز

 

  • قابلیت جابه‌جایی بالا
  • مجهز به منبع موتور بیشتر از آنالوگ با موتور بنزینی
  • توانایی کار بدون وقفه برای مدت طولانی
  • بازدهی بالا در موقعیت‌های اضطراری

این نوع دیزل ژنراتورها شامل موتور، ژنراتور الکتریکی، اتوماسیون، حفاظت و توزیع نیرو می‌باشند.

ویژگی‌های اصلی دیزل ژنراتورهای قابل حمل

این دستگاه امکان سازماندهی سریع منبع تغذیه مستقل برای اشیایی که نمی‌توانند به شبکه برق مرکزی متصل شوند را فراهم می‌کند. این تجهیزات برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند. وسایل نقلیه برای جابه‌جایی ژنراتورهای قابل حمل به صورت محفظه یا کانتینری استفاده می‌شود.

سرمایه‌گذاری‌های مالی در خرید تجهیزات به دلیل بهره برداری طولانی مدت کارآمد و نگهداری بی نیاز از PES در مدت زمان کوتاهی نتیجه می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد خرید این نوع دیزل ژنراتورها را دارید، تصمیم درستی گرفته‌اید.

 استفاده از تجهیزات دیزل ژنراتورهای قابل حمل

استفاده از دیزل ژنراتورهای قابل حمل در درجه اول به دلایل زیر مورد تقاضا است:

  • کار تیم‌های اضطراری و تعمیرات را سازماندهی می‌کند.
  • منبع تغذیه برای کمپ‌های شیفتی محسوب می‌شود.
  • از انواع تجهیزات در این زمینه بهره برداری می‌کند.
  • نگهداری و تعمیر تأسیسات نفت و گاز و غیره صنایع را انجام می‌دهد.
  • هنگام انجام کارهای راه‌سازی، ساختن پل‌ها، تونل گذاری و غیره قابل استفاده است.

این دیزل ژنراتور ها با ویژگی‌های منحصر به فرد زیر از سایر مدل‌ها متمایز می‌شوند:

  • سهولت حرکت دیزل ژنراتور حتی در شرایط خارج از جاده
  • عدم نیاز به استفاده از جرثقیل برای بارگیری و تخلیه هنگام انتقال دیزل ژنراتور به مکان جدید
  • راه اندازی سریع واحد بلافاصله پس از تحویل آن به محل استفاده

گزینه‌های حمل و نقل

نیروگاه‌های دیزل قابل حمل، از جمله نیروگاه‌های صنعتی، بر روی تریلر، شاسی خودرو یا مجهز به اسکید نصب می‌شوند. تریلر خودرو با یک، دو یا سه محور (بسته به ابعاد و وزن ژنراتور) امکان حرکت دستگاه را در جاده‌ها فراهم می‌کند. حمل و نقل نیروگاه‌های دیزلی روی تریلر با سرعت 90 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود. برای راه اندازی دیزل ژنراتور روی تریلر، باید آن را در پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت کنید و PTS دریافت کنید.

برای ایجاد دیزل ژنراتورهای قابل حمل اغلب از شاسی کامیون‌ها استفاده می‌شود. چنین نیروگاه‌هایی مربوط به خدماتی هستند که نیاز به حرکت مکرر منبع برق دارند (تیم‌های اضطراری، خدمات اضطراری و غیره). پنل کنترل قابل حمل PES دیزل ژنراتورهای قابل حمل به درخواست مشتری می‌تواند در کابین راننده قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد استفاده ژنراتورهای قابل حمل در اسکیدها (سورتمه‌ها) است که سازه‌ای از جنس لوله‌های فولادی (قابل جابه‌جایی یا غیر قابل جابه‌جایی) جوش داده شده است و به اسکلت دیزل ژنراتورهای قابل حمل متصل می‌شود.