تعمیر دیزل ژنراتور

14021009
بهترین دیزل ژنراتور-محاسبه ظرفیت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها نیز مانند سایر دستگاه ها ممکن است پس از مدتی خراب شده و نیازمند تعمیر گردند. به همین علت تعمیر دیزل ژنراتور یکی از خدماتی است که توسط افراد خبره در این زمینه انجام می گیرد. با توجه به این که دیزل ژنراتورها معمولاً هزینه خرید بالایی دارند، سعی می شود تا در صورت نقص در عملکرد، به جای خرید مجدد آن ها را تعمیر کنند. حتی بهتر است در بازه های زمانی مشخص سرویس دیزل ژنراتور انجام گیرد و از خراب شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه برخی از ایرادات احتمالی دیزل ژنراتور را بررسی می کنیم.

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

 

تعمیر انواع دیزل ژنراتور

قبل از تعمیر دیزل ژنراتور باید عیب یابی به خوبی انجام گیرد تا تعمیر تخصصی آن شروع شود. دیزل ژنراتور از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که ممکن است هر قسمتی از آن دچار ایراد شود. یکی از مهارت های مهمی که یک تعمیرکار باید داشته باشد، ایرادیابی مناسبی است که باعث می شود تا دقیقاً متوجه شود کدام قسمت را باید زیر تعمیر برده یا تعویض کند. برخی از رایج ترین ایراداتی که در سیستم دیزل ژنراتورها به وجود می آید، به صورت زیر هستند.

موتور دیزل ژنراتور ولوو

ایرادات احتمالی و تعمیر دیزل ژنراتور

اگر تعمیرکار بداند ایراد ژنراتور کجاست، نصف راه را برای تعمیر دیزل ژنراتور رفته است. برخی از شایع ترین مشکلاتی که برای ژنراتورها ایجاد می شوند، در ادامه ذکر می شوند:

  • ایراد در باطری ژنراتور: شایع ترین علت خرابی ژنراتورها، کم شارژ شدن یا ضعیف بودن باتری است. گاهی اوقات تجمع سولفات در باتری باعث ضعیف شدن آن می شود. اگر به صورت دوره ای هنگام شارژ باتری از آن استفاده کنید، این مشکل به وجود نمی آید.
  • کاهش قدرت و توان دستگاه: میزان بار مشخصی برای هر موتور طراحی شده است. اگر توان قدرت و توان این دستگاه 70 تا 80 درصد توان کامل را ارائه ندهد، واحدهای انژکتور آسیب می بینند. بهتر است سرویس دیزل ژنراتور را به صورت دوره ای انجام دهید تا این موارد بررسی شوند.
  • خراب شدن موتور دیزل: برخی علائم مانند ایجاد دود رنگی یا سیاه، مصرف بیش از حد روغن، ضربه موتور، کاهش توان و مواردی از این قبیل نشان دهنده خراب شدن موتور دیزل است. هر کدام از این علائم نشان دهنده ایراد خاصی هستند که با رفع آن ها، موتور نیز کار خود را به خوبی انجام می دهد.

اگر قصد دارید طول عمر دستگاه ژنراتور خود را بیشتر و باکیفیت تر کنید، باید از خدمات سرویس دیزل ژنراتور به صورت دوره ای بهره ببرید. این خدمات به شما کمک می کنند تا کمتر نیازمند تعمیر این دستگاه ها شوید. از طرفی این نکته را هم به یاد داشته باشید که تعمیر این دستگاه ها نیازمند مهارت و تخصص بالایی است. پس باید تعمیر آن را به مراکز معتبر و افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی مانند خرابی سایر قطعات و هزینه های تعمیر بیشتر را به دنبال داشته باشند.

 

تأمین قطعات

گاهی اوقات کار با تعمیر دیزل ژنراتور راه نمی افتد و باید برخی از قطعات تعویض شوند. به عنوان مثال اگر باتری کارایی خود را به طور کامل از دست داده باشد، نمی توان مجدد آن را تعمیر کرد و مورد استفاده قرار داد. پس نیاز است تا این قطعه مجدداً خریداری و تعویض شود. هنگامی که دستگاه دیزل ژنراتور شما دچار ایراد می شود باید مراکز معتبر را برای تعمیرات آن بشناسید و دستگاه خود را به آن ها تحویل دهید. این مراکز خدمات تعمیر دستگاه های بزرگ را در محل انجام می دهند. همچنین تأمین قطعات مختلف دیزل ژنراتور را هم خودشان انجام می دهند تا نگرانی از بابت قطعات تقلبی و باکیفیت پایین که در بازار کم نیستند، نداشته باشند.
در شرکت صنعتی ماه نیرو علاوه بر تأمین قطعات و تعمیر دیزل ژنراتور، افراد بسیار خبره ای در این زمینه نیز فعالیت می کنند که عیب یابی دستگاه را کاملاً اصولی انجام داده و با کمترین هزینه ممکن، دستگاه شما را به بهترین نحو و همان کیفیت اولیه به دست مشتری می رسانند. این افراد آموزش های لازم را برای سرویس و تعمیر دیزل ژنراتور دیده اند و تکنولوژی های موجود در این دستگاه ها را به خوبی می شناسند. همین امر و به روز بودن اطلاعات آن ها می تواند اطمینان بیشتری برای تعمیر دستگاه ها به شما بدهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها