مودم GSM دردیزل ژنراتور

14020813
مودم GSM دردیزل ژنراتور

مودم GSM دردیزل ژنراتور چیست؟ آیا در مورد آن اطلاعاتی دارید؟ این نسل از مودم‌های جدید که با شبکه مخابراتی قادر به کار کردن هستند با وایرلس بودن خود مزیت‌های زیادی را فراهم کرده‌اند. اگر این وسیله را نمی‌شناسید و از این وسایل جدید یا کارایی آن‌ها اطلاعی ندارید، نگران نباشید. در این ما توضیحات کاملی به شما ارائه می‌کنیم؛ پس همراه باشید.

محصولات مرتبط

باتری دیزل ژنراتور

تابلو کنترل دیزل ژنراتور چیست؟

مودم GSM چیست؟

این دستگاه یک مودم بدون سیم یا wireless است که با شبکه مخابراتی GSM کار می‌کند. این نوع مودم همانند مودم‌های معمولی (dial up Modem) عمل می‌کند و مهم‌ترین تفاوت بین این دو در نحوه ارسال و دریافت اطلاعات است. در مودم dial-up ارسال و دریافت داده از طریق خط تلفن صورت می‌گیرد. در صورتی که در GSM مودم ارسال و دریافت از طریق امواج رادیویی صورت می‌گیرد.

مودم GSM می‌تواند به صورت یک مودم خارجی (External) یا با ارتباط PC Card/PCMCIA باشد. به صورت معمول مودم خارجی با کابل Serial و یا USB به کامپیوتر متصل می‌گردد. در حالت دوم مودم برای کامپیوترهای دستی و لب تاپ تهیه شده است. همانند گوشی موبایل، یک GSM مودم نیز به یک سیم‌کارت برای اتصال به شبکه بی‌سیم مخابراتی نیاز دارد.

مودم GSM چیست؟

نحوه کار مودم GSM با کامپیوتر

نحوه کار این نوع از مودم‌های جدید و مهم با کامپیوتر چندان پیچیده نیست که نتوانید از آن سر در بیاورید. کامپیوتر برای ارتباط با مودم از دستورات AT استفاده می‌کند، این دستورات در هر دو مودم dial-up و GSM یکسان است؛ در نتیجه شما می‌توانید از مودم GSM همانند مودم dial-up استفاده کنید.

علاوه بر دستورات استاندارد AT، مودم GSM از یک‌سری دستورات AT دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. به‌وسیله این دستورات اضافه شما قادر خواهید بود عملیات زیر را انجام دهید:

  • خواندن، نوشتن و حذف اس ام اس های ارسالی از صورت وضعیت بردهای کنترلی دیزل ژنراتور
  • (دیتاکام و DSE و Comap) از سیم کارت
  • ارسال اس ام اس به اپراتور دیزل ژنراتور که ویژگی فوق‌العاده‌ای است.
  • مانیتورینگ سیگنال‌های دستگاه از برد کنترلی دیزل ژنراتور از جمله دیتاکام و DSE و Comap
  • مانیتور مقدار شارژ باتری دیزل ژنراتور برای اطلاع صاحبان مودم
  • خواندن، نوشتن صورت وضعیت و یا نمایش Fault از روی برد کنترلی دیزل ژنراتور

تعداد اس ام اس های ارسالی توسط دستگاه GSM بسیار کم و در حد 6~ 15 اس ام اس در دقیقه است که این مقدار بسته به شرایط بستر مخابراتی و پهنای باندی که کانال رادیویی مخابرات ارائه می‌دهد متغیر است. چون‌که پهنای باند مخابراتی نیز در حالت GSM محدود است ارسال بیش از این تعداد اس ام اس در دقیقه عملاٌ غیر ممکن است. با این تفاسیر هنوز هم این ویژگی واقعأ منحصر به فرد و مفید است.

کاربردهای مودم GSM دردیزل ژنراتور

مودم  GSM در انواع دیزل ژنراتورهای Cummins، Volvo، Perkins، Deutz نیز کاربرد دارد. همین مورد یکی از مزیت‌های این نسل از مودم‌ها به شمار می‌رود. شما با هر دستگاه دیزلی می‌توانید از امکانات این مودم بهره‌مند شوید. از جمله کاربردهای مودم GSM عبارت‌اند از:

  • امکان ارتباط از راه دور با مجموعه ژنراتور از طریق شبکه تلفن همراه GSM برای شما وجود دارد.
  • ماژول DSE می‌تواند با ECU دیزل ارتباط برقرار کند حتی در جایی که هیچ خط تلفن ثابتی
  • وجود نداشته باشد.
  • می‌توان تلفن‌های همراه برای هشدار به آنها در مورد Fault با مجموعه‌ها را در آن‌ها تعریف نمود و به کمک آن این مودم می‌تواند برای کارشناسان آن مجموعه پیامک ارسال کند.

کاربردهای GSM مودم در دیزل ژنراتور

خرید مودم GSM در شرکت ماه نیرو

شرکت ماه نیرو نیز توانایی اجرای پروژه‌هایی با قابلیت داشتن مودم  GSM را دارد؛ به این ترتیب شما می‌تواند متناسب با خواسته کارفرما روی تمامی برندهای ژنراتور (AVK، Stamford، Meccalte،Leroy somer)

این ویژگی را در پروژه‌های خود اجرا کنید.

همچنین ماه نیرو یک شرکت بزرگ و باسابقه تأمین انواع دیزل ژنراتورهای ضمانتی، خارجی و ایرانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده عکس‌ها و جزئیات هر دستگاه به سایت ماه نیرو مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما صحبت کرده و از آن‌ها جهت خرید یا آشنایی با دستگاه‌‎‌ها اطلاعات کسب کنید.

سخن پایانی

مودم GSM محصولی است که در این مطلب از آن صحبت شده است. این نسل از مودم‌ها با قابلیت‌های ویژه و کاربردهای وسیع در انواع دیزل ژنراتور قابل نصب هستند. وایرلس بودن و امکان اتصال آن به کامپیوتر از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها