قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور

14011124
 قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور

آیا با قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور آشنایی دارید؟ جهت افزایش کارایی و بهره وری دستگاه دیزل ژنراتور، قطعات الکتریکی مهم ترین اجزا محسوب می شوند. بنابراین هنگام تولید دیزل ژنراتور ها باید قطعات با کیفیت بالا و مقاوم به کار برود، که موجب افزایش راندمان برای دیزل ژنراتور شود. قطعات تشکیل دهنده دیزل ژنراتور جهت تولید انرژی الکتریسیته تاثیر گذار هستند، که مجموعه ای از تمام قطعات بدنه، تنظیم کننده ولتاژ شارژر های باتری و پنل های کنترلی می باشد. اگر می خواهید قطعات الکتریکی دستگاه ژنراتور را تعویض کنید و یا قصد تهیه قطعات یدکی دارید، باید از مراجع معتبر قطعات اصل را خریداری کنید تا کیفیت عملکرد دستگاه افزایش یابد. در ادامه مطالب مرکز ماه نیرو اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار داده است.

قطعات دیزل ژنراتور چیست؟

دستگاه دیزل ژنراتور از موتور و ژنراتور الکتریکی ساخته می شود، که برای تولید انرژی برق سوخت فسیلی به کار می رود. اکثر کسب و کار ها و مجموعه ها جهت تولید نیروی الکتریکی در زمان قطعی برق از دیزل ژنراتور های که با سوخت دیزل فعالیت می کنند، به کار می برند.

قطعات دستگاه دیزل ژنراتور چه فعالیتی انجام می دهند؟

قطعات الکتریکی موجود در دستگاه دیزل ژنراتور در زمان قطعی برق منبع برق پیوسته محسوب می شوند، که در اکثر برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه انواع گوناگون ژنراتور ها با پیکربندی‌های گوناگون تولید و به بازار ارائه می شوند، اما لازم به ذکر است که تمام آن ها دارای عملکرد و اجزای یکسانی هستند، که در ادامه مطالب به آنها اشاره شده است:
موتور دیزل

نیروی کار موجود در ژنراتور، موتور دیزل می باشد که عمل احتراق سوخت دیزل را انجام می دهد تا توسط آن حرکت چرخشی به وجود بیاید.

رادیاتور

در دیزل ژنراتور هایی که موتور دیزل آب خنک دارند، رادیاتور قرار داده میشود.

قاب پایه

جهت نگهداری وزن موتور دیزل و دینام یک قاب پایه در نظر گرفته می شود. امکان دارد مخزن سوخت نیز در پایه اجرا شود. اکثراً در مدل های دیزل ژنراتور کوچک مخزن سوخت در پایه تعبیه می گردد.

کنترل پنل ژنراتور

به وسیله پنل کنترل، ژنراتور راه اندازی و متوقف می شود. این قطعه بر روی عملکرد قطعات الکتریکی نظارت داشته و آنها را کنترل خواهد کرد در واقع پنل کنترل از درستی کار دستگاه به  کاربران اطمینان می‌دهد.

قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور

قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور

یکی از پرکاربردترین قطعات دستگاه دیزل ژنراتور که تبدیل کننده انرژی مکانیکی به نیروی الکتریکی می باشد، دینام است. قطعات الکتریکی موجود در ژنراتور های امروزی به وسیله آهنربای بزرگ در اطراف محور مرکزی فعالیت خواهند کرد.

یکی دیگر از اجزای مهم قطعات الکتریکی استاتور می باشد، که یک مجموعه از سیم پیچی های محکم در اطراف موتور است.

زمانی که سفت مرکزی به وسیله نیروی خارجی چرخانده میشود، موتور به طور دائمی قطب های میدان مغناطیسی را حرکت خواهد داد که در آن جریان متناوب برق به وجود می آید.

دینام ای سی تبدیل کننده حرکت مکانیکی موتور به جریان برق میباشد.

 

خرید قطعات دیزل ژنراتور

افرادی که قصد خرید قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور را دارند، قبل از هر چیزی باید به برند آن توجه داشته باشند. در واقع در صورت تهیه قطعه صحیح آسیبی به سایر قطعات وارد نشده و عملکرد آن نیز با کاهش مواجه نمی شود. ژنراتور های دیزلی چندین سال است که برای تامین برق مورد استفاده قرار می‌گیرند و با گذشت زمان پیشرفت های زیادی در قطعات آنها رخ داده است، به همین علت نمی توان قطعات الکتریکی قدیمی را روی مدل‌های جدید به کار برد، بنابراین اگر دیزل ژنراتور شما با اختلال مواجه شده است یا هر یک از قطعات آن مشکل دارد، قبل از خرید قطعات الکتریکی باید با متخصص مربوطه مشورت کنید، متخصصین مشغول به کار در مجموعه ماه نیرو آماده خدمت رسانی به تمام مراجعه کنندگان می باشند، این افراد در زمینه دیزل ژنراتور و قطعات آن اطلاعات لازم را فرا گرفتند و بهترین قطعه را متناسب با نیاز مشتریان به آن ها عرضه می‌کنند.

نتیجه گیری

در مطالب بالا متوجه شدید که دیزل ژنراتور مجموعه ای از قطعات الکتریکی می باشد، که با هدف تامین نیروی الکتریسیته در مواقع ضروری و قطعی برق به کار میرود، افرادی که قصد خرید قطعات الکتریکی دیزل ژنراتور را دارند، باید توجه داشته باشند که با توجه به مدل و برند دستگاه، قطعه مدنظر را خریداری کنند.شما می توانید برای خرید دیزل ژنراتور کامینز پاور و پرکینز نیز به سایت ماه نیرو مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها