سیستم تهویه در دیزل ژنراتور

14020607
سیستم تهویه در دیزل ژنراتور

هر کدام از قطعات دیزل ژنراتور به منظور ارتقا یا حفظ پیوستگی و هدف دستگاه در آن تعبیه شده‌اند. موتور برقی که به طور پیوسته کار می‌کند به طور قطع به یک سیستم تهویه نیاز دارد تا مانع از داغ شدن بیش از حد اجزای آن شود. در این مطلب توضیحات مفصلی در مورد سیستم تهویه در دیزل ژنراتور و سیستم خنک کننده این دستگاه وجود دارد که از شما دعوت می‌کنیم آن‌ها را مطالعه نمایید.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور یا موتور برق یک دستگاه ضروری برای محیط‌های کارگاهی، کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است. این مجموعه می‌تواند تا ساعات طولانی برق مورد نیاز چنین واحدهایی را تأمین کند. به منظور بهبود عملکرد این دیزل ژنراتورها باید از سوخت باکیفیت استفاده کرده و آن‌ها را در مکانی مناسب نصب کنید.

سیستم تهویه در دیزل ژنراتور

سیستم تهویه در دیزل ژنراتور بخشی ضروری در دیزل ژنراتور است. دستگاه دیزل ژنراتور در اثر سوزاندن گاز، بنزین یا گازوئیل انرژی آزاد می‌کند. این انرژی خود را به صورت گرما نشان می‌دهد و در صورت محبوس شدن در دستگاه می‌تواند سبب افت عملکرد دیگر دستگاه‌ها و حتی خرابی آن‌ها شود. در این جا است که اهمیت کار سیستم تهویه و قطعات دیزل ژنراتور به چشم می‌آید. این سیستم با آزادسازی گرمای ناشی از فعالیت‌ها به ادامه کار بهینه ژنراتور کمک می‌کند.

انواع سیستم خنک کننده در دیزل ژنراتور

با توجه به این که قطعات دیزل ژنراتور و دستگاه آن در چه شرکتی تولید می‌شوند سیستم‌های خنک کننده متفاوتی روی آن‌ها نصب می‌شوند. به طور کلی دو دسته سیستم تهویه و خنک کننده در این موتورها دیده شده است که عبارت‌اند از:

سیستم تهویه هوا خنک در قطعات دیزل ژنراتور

عملکرد این سیستم این است که با گردش هوا انرژی حرارتی قطعات دیزل ژنراتور را پایین آورده و دستگاه خنک می‌شود.

سیستم تهویه آب خنک  در قطعات دیزل ژنراتور

گردش آب در سیستم و رادیاتور با دمای متفاوت سبب خنک شدن قطعات دیزل ژنراتور و کم شدن دما در موتور برق می‌شود.

سیستم خنک کننده در دیزل ژنراتور

اجزا و قطعات سیستم تهویه در دیزل ژنراتور

قطعات دیزل ژنراتور در سیستم تهویه با توجه به هوا خنک یا آب خنک بودن آن متفاوت هستند. به طور کلی قطعات زیر را می‌توانید در سیستم خنک کننده یک دیزل ژنراتور مشاهده کنید.

رادیاتور در دیزل ژنراتور

رادیاتورها در بعضی از دستگاه‌ها دوقلو هستند. این مدل‌ها قدرت بیشتری در تهویه و خنک کنندگی سیستم دارند. رادیاتور از آخرین قطعات دیزل ژنراتور است که دمای آب را پایین می‌آورد. آب گرم از سیلندر عبور کرده و به رادیاتور وارد می‌شود. این مایع مجدداً پس از کاهش دما به موتور برمی‌گردد.

پمپ اینترکولر در دیزل ژنراتور

وجود پمپ در سیستم خنک کننده الزامی است. اینترکولر حرارت میان جریان هوا و روغن را منتقل می‌کند و از جمله قطعات دیزل ژنراتور بوده که در اصل یک مبدل حرارتی است.

پمپ خنک کننده در دیزل ژنراتور

پمپ در واقع وظیفه چرخش آب و سایر مایعات را درون دستگاه دارد. قدرت هر واترپمپ به موتور دیزل ژنراتور بستگی دارد.

روغن خنک کننده در دیزل ژنراتور

برای کاهش دمای قطعات دیزل ژنراتور علاوه‌بر آب یا هوا لازم است که از یک روغن خنک کننده نیز استفاده شود. این روغن توسط یک لوله به سیستم وارد می‌شود.

فن در سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور

فن یکی از قطعات اصلی دیزل ژنراتور در سیستم تهویه آن محسوب می‌شود که دو نوع تسمه‌ای یا مستقیم را دارد.

خرید قطعات دیزل ژنراتور در ماه نیرو

ماه نیرو از جمله شرکت‌های واردکننده و تولید کننده انواع دیزل ژنراتور است. می‌توانید حتی قطعات دیزل ژنراتور را از این مجموعه تهیه کرده و از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. محصولات این شرکت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. نمایندگان ما در امر مشاوره و نصب دستگاه‌ها نیز می‌توانند به شما کمک کنند. از شما دعوت می‌کنیم برای تجربه خریدی مطمئن و دریافت مشاوره با شرکت ماه نیرو در ارتباط باشید.

سخن پایانی

قطعات دیزل ژنراتور هر کدام نقشی اساسی در این وسیله ایفا می‌کنند. وجود سیستم خنک کننده و سیستم تهویه در دیزل ژنراتور برای کاهش دمای قطعات در حین کار دستگاه ضروری است. این مقاله به طور ویژه از سیستم خنک کننده و اجزای آن صحبت کرده است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها