روش کاهش مصرف سوخت در دیزل ژنراتور ولوو

14020114
روش کاهش مصرف سوخت در دیزل ژنراتور ولوو

در این مقاله درباره ی سوخت در دیزل ژنراتور ولوو بایکدیگر گفتگو خواهیم کرددیزل ژنراتور ولوو در واقع مبدلی است که در غیاب منبع انرژی اصلی به تولید برق می‌پردازد. این دستگاه‌ها یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین منابع تأمین برق بدون وقفه هستند. راه‌های مختلفی برای سودآوری بیشتر استفاده از آنها و کاهش قابل توجه مصرف سوخت بدون کاهش قدرت وجود دارد. در این مطلب به روش‌هایی برای کاهش میزان سوخت مصرفی این دستگاه اشاره دارد.

دیزل ژنراتور ولوو

این دستگاه در برخی موارد به عنوان منبع اضطراری برای تأمین برق استفاده می‌شود. با توجه به قدرت و عملکرد بالای باتری دیزل ژنراتور ولوو معمولاً از آن در صنایع بزرگ، ساختمان‌های تجاری بزرگ و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

باتری این دستگاه از موتور دیزل و ژنراتور برق تشکیل شده است. دیزل ژنراتور ولوو با استفاده از سوخت دیزل برق تولید کرده و از باتری دیزل ژنراتور برای راه اندازی موتور استفاده می‌کند. باتری در این دستگاه به عنوان یک منبع نیروی الکتریکی اضافی برای راه اندازی موتور به کار می‌رود.

اقدامات پیشگیرانه

اول از همه برای کاهش هزینه‌های خرید سوخت باید از موقعیت‌هایی که منجر به مصرف بیش از حد سوخت در دیزل ژنراتور ولوو می‌شود، اجتناب کنید.

به طور متوسط ​​مصرف سوخت برای ژنراتورهای تولیدکنندگان مختلف به ترتیب حدود 200 تا 250 گرم برای تولید 1 کیلووات انرژی است. یک نیروگاه با ظرفیت 10 کیلووات به طور متوسط ​​در حالت عادی 2.5 لیتر سوخت دیزل در ساعت مصرف می‌کند.

عامل دیگری که بر کارایی تجهیزات تأثیر می‌گذارد دما است. در دماهای پایین ویسکوزیته سوخت افزایش می‌یابد که به همین دلیل احتراق در سیلندرها ناقص می‌شود و بر این اساس قدرت دیزل ژنراتور ولوو کاهش می‌یابد.

برای جلوگیری از ایجاد چنین وضعیتی، باید مسئولیت انتخاب قدرت دستگاه را بر عهده بگیرید و در فصل سرد از پوشش مناسب برای همه شرایط آب و هوایی و انواع سوخت ویژه زمستانی استفاده کنید.

کیفیت سوخت دستگاه دیزل ژنراتور ولوو

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر مصرف سوخت، کیفیت خود سوخت و میزان گوگرد یا سایر ناخالصی‌های موجود در آن است. هنگام انتخاب و راه اندازی یک حامل انرژی، باید تعدادی از قوانین را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • با مستندات فنی آشنا شوید و سعی کنید از درجه‌های سوخت ذکر شده در آن استفاده کنید.
  • از سوخت‌های مخصوص فصل (تابستان یا زمستان) استفاده کنید. گریدهای زمستانی حاوی مواد افزودنی هستند که از افزایش ویسکوزیته در دماهای پایین جلوگیری می‌کنند.
  • سوخت را از 3-4 ساعت قبل از روشن کردن نیروگاه، داخل باک دیزل ژنراتور ولوو بریزید.این زمان به سوخت اجازه می‌دهد تا ته نشین شود و برخی از ناخالصی‌های موجود در ترکیب رسوب کنند.
  • برای صرفه جویی در هزینه مصرف سوخت دیزل ژنراتور ولوو باید در استفاده از افزودنی‌های مختلف بسیار مراقب باشید.اغلب آنها به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند؛ اما منجر به سایش سریع‌تر سیستم سوخت و اجزای موتور می‌شوند که تعمیر یا تعویض آن‌ها در مقایسه با پول صرفه‌جویی در سوخت، به سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری نیاز دارد.

راه‌های کاهش مصرف سوخت در دیزل ژنراتور ولوو

در صورتی که از این دستگاه استفاده می‌کنید و مایل به کاهش هزینه‌های آن و مصرف سوخت کمتر هستید، بهتر است اقدامات زیر را به منظور کاهش مصرف سوخت انجام دهید:

  • رعایت دقیق قوانین مندرج در دستورالعمل‌های عملیاتی ارائه شده همراه با دستگاه دیزل ژنراتور ولوو
  • تعمیر و نگهداری و تشخیص به موقع برای شناسایی مشکلات مؤثر بر مصرف بیش از حد سوخت
  • تعمیر عناصر سیستم سوخت در صورت استهلاک و سایش به منظور جلوگیری از کاهش کارایی تجهیزات و جلوگیری از افزایش هزینه تولید برق
  • تمیز کردن یا تعویض فیلترهای سوخت و روغن دیزل ژنراتور ولوو
  • تنظیم سیستم تزریق و فاصله سوپاپ به دقیق‌ترین شکل ممکن
  • نظارت بر عملکرد صحیح سیستم خنک کننده با هدف جلوگیری از کاهش تأثیر منفی گرما بر مصرف سوخت
  • استفاده از دبی‌سنج و نگه داشتن دفترچه گزارش برای کنترل تغییرات در حجم مصرف سوخت
  • تجزیه و تحلیل داده‌های وارد شده در دفترچه گزارش

همه این اقدامات نه تنها به کاهش مصرف سوخت؛ بلکه به افزایش طول عمر تمام عناصر سیستم سوخت و موتور کمک می‌کند که در نهایت به کاهش هزینه‌های عملیاتی منجر می‌شود.

سخن پایانی

دیزل ژنراتور ولوو مولد برقی است که در نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها بیشترین کاربرد را دارد. ایده اصلی این مقاله به طور اختصاصی حول محور روش‌هایی برای کاهش مصرف سوخت این دستگاه چرخ می‌زند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها