دیزل ژنراتور ایرانی بخریم یا خارجی؟

14020530
دیزل ژنراتور ایرانی بخریم یا خارجی

دیزل ژنراتور ایرانی بخریم یا خارجی ؟ آیا به یک دیزل ژنراتور با کیفیت با طول عمر بالا احتیاج دارید؟ نمونه‌های زیادی از این موتور برق‌ها در بازار موجود هستند که انتخاب را برای مشتریان سخت می‌کنند. این وسایل در داخل کشور خودمان نیز تولید می‌شوند. در این مقاله به بررسی این موضوع که دیزل ژنراتور ایرانی بهتر است یا خارجی مشغول می‌شویم؛ به‌طوری‌که در انتها مقاله می‌توانید در مورد خرید دیزل ژنراتور تولید داخل یا خارج تصمیم بگیرید.

دیزل ژنراتور چیست؟

امروزه برق یکی از حیاتی‌ترین نیروهایی است که در اختیار انسان قرار دارد. زندگی ما به وسیله برق آسان و سریع شده است. در صورت قطع برق انجام فعالیت‌های روزانه برای ما دشوار خواهد بود. این موضوع به ویژه در کارگاه‌های صنعتی، بیمارستان، هتل، مناطق روستایی و فروشگاه‌های وسیع آزاردهنده است. در صورت قطع برق خسارات زیادی به این مکان‌ها وارد می‌شود.

به همین دلیل دیزل ژنراتورها در خدمت ما هستند تا در صورت قطع برق به تأمین انرژی مورد نیاز ما بپردازند. این موتورهای برق قدرت، ولتاژ و اندازه‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها با قابلیت‌هایی مانند صداخفه‌کن، نصب آسان و مصرف کم برق برای استفاده در محیط‌های ویژه تولید شده‌اند.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور ایرانی

 

کاربردهای دیزل ژنراتور

نیروگاه‌های دیزلی دارای طیف وسیعی از ظرفیت‌ها هستند و برای تأمین برق طولانی‌تر و با ولتاژ بالا برای املاک و مستغلات حومه شهر و تأسیسات مختلف صنعتی یا اقتصادی استفاده می‌شوند. دیزل ژنراتورها در بیشتر موارد با بزرگ‌ترین ابعاد و حجم مخازن سوخت و همچنین عملکرد طولانی مدت موتور متمایز می‌شوند.

لازم به ذکر است که دیزل ژنراتورها از قابلیت اطمینان و دوام بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه هزینه بیشتری نیز دارند. این به دلیل این واقعیت است که منبع موتور نیروگاه‌های دیزلی بسیار بالاتر از ژنراتورهای گازی است که بر افزایش طول عمر تجهیزات تأثیر می‌گذارد. دامنه کاربرد دیزل ژنراتورها بسیار گسترده است. از این موتورهای برق در تولیدی‌های صنعتی، مؤسسات اداری و عمومی تا مشاغل کوچک، مغازه‌ها، خانه‌های روستایی، کلبه‌ها و غیره استفاده می‌شود.

مقایسه دیزل ژنراتور ایرانی و خارجی

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور دارید، حتماً این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید. در این قسمت به مقایسه دیزل های ایرانی و خارجی می‌پردازیم و آن‌ها را از نظر برخی ویژگی‌ها با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و در نهایت تصمیم میگیریم دیزل ژنراتور ایرانی بخریم یا خارجی.

قیمت دیزل‌ ژنراتور

از نظر قیمت گستردگی بسیاری وجود دارد. قطعاً مدل‌های خارجی گران‌تر هستند. دلیل آن معتبر بودن و بین‌المللی بودن برند دستگاه است. مدل‌های ایرانی قیمت‌های کمتری دارند و به دلیل نبود برخی هزینه‌ها مانند هزینه باربری یا سود دلالان قیمت کمتری برای شما دارند. در هر صورت انتخاب با خود شما بوده و به مقدار بودجه‌تان بستگی دارد.

مصرف سوخت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها برچسب مصرف انرژی دارند که میزان مصرف انرژی آن‌ها را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای کاهش آلودگی و هزینه‌های خود حتماً انواع کم‌مصرف را خریداری کنید. دیزل‌های خارجی با ایرانی از این نظر تفاوتی نداشته و این مورد بر اساس تصمیم‌گیری خود مشتری است که کدام مدل را انتخاب کند.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور ولوو

 

قابلیت نصب آسان دیزل ژنراتور

دیزل‌های خارجی ممکن است در هنگام نصب دشواری‌هایی برای شما ایجاد کنند؛ اما این مشکل در هنگام دستگاه‌های ایرانی وجود ندارد. کارشناسان نمایندگی نصب دیزل ژنراتور به شما در قرار دادن دستگاه در مکانی مناسب بدون دردسر کمک می‌کنند. نصب آسان یکی از گزینه‌هایی است که باید به آن دقت کنید.

دوام و ماندگاری

دیزل‌های خارجی ماندگاری بالاتری دارند. دلیل آن استفاده از لوازم باکیفیت و فلزهای مقاوم‌تر است که در دسترس بازار جهانی است؛ اما به دلیل تحریم‌ها در ایران وجود ندارد. همچنین برخی تکنولوژی‌های پیشرفته در انواع خارجی به کار رفته که در دیزل‌های ایرانی مشاهده نشده است. حقیقت این است که بازار داخلی هنوز در حال رشد و شکل‌گیری بوده و مسیر طولانی در پیش دارد تا بتواند با بازارهای خارجی رقابت کرده و نظر مساعد مشتریان را جلب کند.

توان دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها با توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما باید بر اساس نوع مصرف خود توان مناسب را انتخاب کنید تا دستگاه به راحتی از پس تأمین برق مورد نیاز شما در هنگام بحران بربیاید.

سخن پایانی

در این مطلب ما به یک سؤال مهم خوانندگان در مورد خرید دیزل ایرانی یا خارجی پاسخ داده‌ایم. با وجود برخی تلاش‌های مهندسین ایرانی متأسفانه هنوز نمونه‌های خارجی به دلیل دسترسی به مواد و ابزارهای بهتر انتخاب اول مشتریان هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها