خرید دیزل ژنراتور قدرتمند برای صنعت

14020122
دیزل ژنراتور قدرتمند

خرید دیزل ژنراتور به منظور مصارف صنعتی امری مهم و قابل‌توجه است. در این خصوص بهتر است با آگاهی و تحقیق اولیه اقدام کنید. این مطلب به موضوع خرید دیزل ژنراتور قدرتمند برای صنعت می‌پردازد.

دیزل ژنراتور چیست؟

ژنراتورهای صنعتی به تأسیسات و دستگاه‌هایی با توان 50 تا 2000 کیلووات گفته می‌شود. این دستگاه‌ها با چنین توانی پر قدرت در نظر گرفته می‌شوند و به عنوان منبع انرژی پشتیبان برای تأسیسات استراتژیک، ساختمانی، خرده فروشی و انبار استفاده می‌شوند.

گاهی اوقات هدف از خرید دیزل ژنراتور تأمین برق موردنیاز نیروگاه یا یک واحد صنعتی است.  موقعیت‌هایی وجود دارد که اتصال به شبکه‌های برق ثابت غیرمنطقی یا غیرممکن است. در این جا است که اهمیت این موتورهای برق مشخص می‌شود.

 

لینک های مفید:
ژنراتور سه فاز

 

دیزل ژنراتور برای نیروگاه‌ها

نیروگاه‌های صنعتی به برق وابسته هستند و حتی یک توقف کوتاه نیز مشکلات بزرگی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. یک دیزل ژنراتور قدرتمند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ای می‌شود که باید برای راه‌اندازی مجدد تجهیزات صرف شود.

دیزل ژنراتورها می‌توانند تا 40000 ساعت قبل از اولین خرابی کار کنند. این امر به دلیل طراحی خاص موتور مایع خنک‌کننده امکان‌پذیر است. شرایط کار مداوم ، ژنراتورهای صنعتی سودمند هستند؛ زیرا آنها به هزینه‌های نگهداری قابل توجهی نیاز ندارند و برای مدت طولانی بدون خرابی کار می‌کنند.

نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور

اولین چیزی که باید هنگام خرید دیزل ژنراتور ارزیابی شود سیستم سوخت و عملکرد موتور آن است. برای انجام این کار، شرایطی که نیروگاه در آن کار خواهد کرد را تعیین کنید. اگر برای یک تأسیسات کوچک به منبع برق پشتیبان نیاز دارید، یک ژنراتور بنزینی نیز کار شما را راه می‌اندازد و دیگر به خرید دیزل ژنراتور بزرگ‌تر و گران‌تر نیازی نخواهید داشت.

چنین واحدهایی در بار 0.7 تا 20 کیلو وات استفاده می‌شوند. مدت زمان کار بستگی به نوع موتور دیزل ژنراتور دارد. برای کار 2-3 ساعت در روز موتورهای 2 زمانه مناسب هستند. آنها به طور اختصاصی برای استفاده نادر و کوتاه مدت در نظر گرفته شده‌اند. در صورت نیاز به طول عمر بیشتر، به خرید دیزل ژنراتور با موتورهای 4 زمانه روی بیاورید؛ زیرا آنها معمولاً تا 8 ساعت در روز می‌توانند به طور مفید کار کنند.

هنگامی که منبع تغذیه ثابت وجود ندارد یا نیاز به تأمین برق شبانه روزی برای اجسام بزرگ است، از دیزل ژنراتورها استفاده می‌شود. آنها در ارائه توان پشتیبان به سیستم‌هایی که تحت هیچ شرایطی نباید قدرت خود را از دست بدهند، به طور مؤثر عمل می‌کنند.

نیروگاه‌های صنعتی  مجهز به موتوری هستند که در سرعت‌های پایین کار می‌کند. پایداری دستگاه توسط سیستم خنک‌کننده مایع تضمین می‌شود. چنین وسیله‌ای شبانه‌روز برق موردنیاز شما را تأمین می‌کند.

شما به عنوان یک خریدار باید بدانید که تخمین صحیح حداکثر توانی که ژنراتور باید پشتیبانی کند بسیار مهم است. گزینه ایده‌آل عملکرد پایدار در قدرت 75٪ است. این یعنی در هنگام خرید دیزل ژنراتور دستگاهی با توان 75 درصد گزینه مناسبی است.

یک پارامتر مهم دیگر در هنگام خرید دیزل ژنراتور قدرتمند صنعتی فاز است. ژنراتورهای تک فاز در شبکه‌هایی با سیم‌کشی تک فاز استفاده می‌شوند که برای 220 ولت طراحی شده‌اند. ژنراتورهای سه فاز با ولتاژ 380 ولت کار می‌کنند. آنها در تأسیسات صنعتی که در آن شبکه‌های با سیم‌کشی سه فاز استفاده می‌شود رایج هستند.

ژنراتورهای صنعتی ناهم‌زمان ولتاژ با دقت بالا را برای عملکرد تجهیزات حساس به نوسانات جریان فراهم می‌کنند و به همین جهت خرید دیزل ژنراتور برای به کار بردن آن در مواردی مانند تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های الکترونیکی و غیره صورت می‌گیرد.

خرید بهترین دیزل ژنراتور

بهترین ویژگی دیزل ژنراتورها که هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید موارد زیر است:

  • خرید دیزل ژنراتور صنعتی با موتورهایی که می‌توانند 30000 ساعت بدون خرابی کار کنند
  • دستگاه‌هایی که برای نیروگاه‌های کوچک مناسب هستند؛ اما توان و قدرت بالایی دارند.
  • دیزل‌هایی که دارای طیف وسیعی از توان‌ها هستند و شما می‌توانید قدرت را از 7.2 تا 3050 کیلووات انتخاب کنید.
  • ژنراتورهایی که به موتورهای اقتصادی مجهز هستند تا نسبت به همتایان خود سوخت کمتری مصرف کنند.
  • تولیداتی که می‌توانند نیروگاه‌ها را با توان 9 تا 550 کیلو ولت‌آمپر تأمین کنند و دارای کیفیت عالی هستند.
  • دستگاه‌هایی که دارای مصب و راه‌اندازی ساده هستند و با وجود کار مداوم طول عمر بالایی دارند.

سخن پایانی

خرید دیزل ژنراتور یکی از دغدغه‌های نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی بزرگ است. در این خصوص باید با در نظر گرفتن بهترین گزینه با مناسب‌ترین قیمت بتوانید موتور برق با کیفیتی تهیه کنید. مطالعه این مطلب پیش از خرید دیزل ژنراتور خالی از لطف نخواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها