ژنراتور سه فاز چیست؟

14020716
ژنراتور سه فاز چیست؟

ژنراتور های سه فاز به از نظر قدرت خروجی توان بیشتری نسبت به ژنراتور های دیگر دارند و از نظر قیمت نیز قیمت بیشتری دارند و معمولا برای فعالیت های صنعتی استفاده میشوند. در ادامه به بررسی ژنراتور سه فاز و قیمت ژنراتور سه فاز خواهیم پرداخت.

معرفی دیزل ژنراتور سه فاز

ژنراتور سه فاز  جایگاه ویژه‌‌ای‌ در بین انواع موتورهای برق دارد. ویژگی متمایز آن توانایی تولید دو نوع ولتاژ 220 ولت و 380 ولت است. چنین دستگاه‌هایی می‌توانند با گازوئیل و بنزین کار کنند. ژنراتورهای سه فاز اغلب برای مصارف خانگی خریداری می‌شوند. به خصوص اگر مصرف کننده‌های سه فاز در خانه وجود داشته باشد.

 

لینک های مفید:
خرید ژنراتور

 

این دستگاه دارای یک استاتور و روتور (شفت) ثابت است که می‌چرخد ​​و یک میدان مغناطیسی در سیم پیچ ها ایجاد می‌کند. در یک واحد سه فاز، سیم پیچ نه روی روتور، بلکه روی استاتور قرار می‌گیرد. سه سیم پیچ از این قبیل روی استاتور وجود دارد و نسبت به یکدیگر جابجا می‌شوند.

هنگامی‌که روتور می‌چرخد، شروع به تقاطع با میدان مغناطیسی سیم پیچ‌ها می‌کند؛ در نتیجه نیروی الکتروموتور تولید می‌شود. با توجه به اینکه این سیم پیچ ها در یک فاصله از یکدیگر قرار می‌گیرند، نیروی الکتروموتور دارای دامنه یکسانی است.

 

دیزل ژنراتور سه فاز

 

لینک های مفید:
خرید دیزل ژنراتور

 

مهم ترین ویژگی‌های موتور دیزل سه فاز

به لطف ساختار منحصر به فرد موتورهای سه فاز، امکان اتصال چندین دستگاه به طور همزمان به آن وجود دارد. این یعنی چنین واحدی قادر به کشیدن تجهیزات قدرتمند نخواهد بود. از این گذشته ، اگر واحد 6 کیلو وات باشد، بدان معنا نیست که تجهیزاتی را با چنین قدرتی می‌توانید به آن وصل کنید.

دستگاه ولتاژ را به طور مساوی به سه فاز تقسیم می‌کند و این یعنی سه مورد از این دستگاه‌های تک فاز را می‌توان به طور همزمان وصل کرد. اغلب افراد ممکن است به اشتباه قدرت مورد نیاز تجهیزات را محاسبه کرده و یک واحد سه فاز برای مصرف کنندگان تک فاز خریداری کنند.

در این حالت، می‌توانید یک دستگاه 2 کیلوواتی را وصل کنید و خود نیروگاه با قدرت کامل (6-8 کیلو وات) کار کرده و مقدار زیادی سوخت مصرف می‌کند. اگر فقط مصرف کنندگان تک فاز دارید، خرید یک واحد تک فاز با همان قدرت منطقی‌تر است؛ زیرا هزینه آن بسیار کمتر بوده و مصرف سوخت نیز چندین برابر کمتر خواهد بود.

جالب است بدانید که هر نمونه سه فاز دارای دو خروجی یکی با ولتاژ 220 ولت و دیگری با ولتاژ 380 ولت است. چنین دستگاه‌هایی بسیار گران‌تر از مدل‌های تک فاز معمولی هستند.

اگر خانه دارای لوازم سه فاز است که نیاز به ولتاژ 380 ولت دارند، بهتر است نمونه سه فاز خریداری کنید. هنگام اتصال، مشکلی رخ نخواهد داد و ژنراتور و تجهیزات برای مدت طولانی به شما خدمت خواهند کرد.

مزایای ژنراتور سه فاز

در بازار هم ژنراتورهای سه فاز و هم تک فاز عرضه می‌شوند که ممکن است باتوجه به شرایطی که دارید انواع تک فاز را انتخاب کنید. بهتر است برای آشنایی بیشتر مزایای انواع تک فاز را مطالعه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

  • ژنراتورهای سه فاز می‌توانند سه فاز برق خروجی تولید کنند. این یعنی در صورت آسیب دیدن یکی از فازها شما همچنان از برق بهره‌مند هستید و می‌توانید فاز آسیب دیده را بدون قطعی برق تعمیر کنید.
  • این دستگاه ها ماندگاری بالاتر و طول عمر بیشتری دارند.
  • به دلیل داشتن سه فاز برای تولید برق قابل اعتماد‌تر هستند.
  • بهترین گزینه برای تأمین جریان الکتریکی در مواقع اضطراری هستند.

خرید موتور برق سه فاز از ماه نیرو

شرکت ماه نیرو یکی از بزرگترین مراکز تأمین موتورهای برق و قطعات آن‌ها محسوب می‌شود. برای خرید ژنراتورهای سه فاز ایرانی و خارجی با ضمانت می‌توانید با کارشناسان بخش فروش در تماس باشید. کلیه اطلاعات مربوط به این مدل به همراه عکس و کاتلوگ‌های آن در سایت ما قابل مشاهده است.

سخن پایانی

ژنراتورهای سه فاز به دلیل داشتن سه خروجی نسبت به انواع دیگر موتورهای برق با اقبال بیشتری در بازار روبرو شده‌اند. این موتورهای سه فاز در صورت آسیب همچنان قادر به تأمین برق هستند. این مطلب به معرفی ژنراتور سه فاز و بررسی ویژگی‌های آن پرداخته است.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها