آیا می‌خواهید بدانید از کجا باید خرید دیزل ژنراتور سایلنت را شروع کنید؟ این مقاله در مورد ویژگی‌های دیزل ژنراتور سایلنت صحبت می‌کند تا بتوانید خرید رضایت بخشی داشته باشید؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های اصلی دیزل ژنراتور سایلنت

نیروگاه‌های دیزلی در مکان‌هایی که منبع تغذیه در دسترس نیست بسیار محبوب هستند. آن‌ها با توجه به مزایای بی چون و چرای خود در تولید مداوم برق با هزینه کم، هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها انجام شده است را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به جیب صاحبان خود باز می‌گردانند.

ژنراتورهای بی‌صدا باکیفیت بالا، تأمین پایدار برق برای مصرف‌کنندگان را تضمین می‌کنند. در تابلو دیزل ژنراتور نشان داده شده است که در دیزل ژنراتور سایلنت با استفاده از راه‌حل‌های تکنولوژیکی مانند بالانس بهبود یافته واحد قدرت به منظور کاهش لرزش و از همه مهم‌تر تجهیز به یک صدا خفه کن اضافی و پوشش عایق صدا توانسته‌اند نسل جدیدتری از این دستگاه تولید کنند که به دلیل تولید صدای کمتر طرف‌داران بیشتری دارد.

محبوبیت ژنراتورهای بی‌صدا نسبت به انواع دیزل ژنراتور برای کلبه‌های خانگی و ییلاقی به دلیل وزن کم، سهولت استفاده، عملکرد بی‌صدا و در عین حال قیمت پایین آنهاست.این واحدها اغلب در اتاق‌های ابزار یا گاراژ قرار می‌گیرند؛ زیرا آن‌ها برخلاف ژنراتورهای معمولی هستند که باید از خانه خارج شوند و صداهای زیادی دارند.

نحوه کار دیزل ژنراتور سایلنت

شما می‌توانید صدای دیزل ژنراتور معمولی را کاهش دهید و از خودتان در برابر آلودگی و رطوبت محافظت کنید؛ اما راه دیگری وجود دارد. شما با صرف کمی پول بیشتر و خرید یک ژنراتور در یک پوشش محافظ صدا این امکان را پیدا می‌کنید که برای همیشه سر وصدای دستگاه را نشنوید. محفظه عایق صدا یک مکمل مهم و ضروری است؛ زیرا سطح سروصدا در حین کار برخی از انواع ژنراتورها تا 97 دسی‌بل می‌رسد که برای شنوایی انسان اصلا قابل قبول نیست.

استفاده از محفظه محافظ صدا باعث می‌شود که این رقم بین پانزده تا بیست دسی‌بل کاهش یابد. اگر اتاق جداگانه‌ای برای ژنراتور در نظر گرفته نشده باشد، پوشش عایق برای دستگاه دیزل ژنراتور سایلنت ضروری است. پوشش کاهنده نویز مستقیماً روی قاب ژنراتور نصب می‌شود.همین ویژگی آن را برای استفاده در خانه‌ها و کلبه‌های روستایی مناسب کرده است. در کنار این ویژگی ها امکاناتی که برای اتصال این نوع دیزل به سیستم برق شهری فراهم شده آن را جزو دستگاه‌های پرطرفدار قرار داده است و مشتریان زیادی به دلیل این ویژگی‌ها به خرید دیزل سایلنت روی آورده‌اند.

همچنین، طراحی پوشش، دریچه‌های ویژه‌ای را برای دسترسی به گره‌های ژنراتور فراهم می‌کند. سوراخ‌هایی در بدنه برای تهویه وجود دارد. دیزل ژنراتور سایلنت برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد از نوع لابیرنتی هستند.کنترل پنل با یک پارتیشن شفاف پوشیده شده است.

به طور کلی، پوشش عایق صدا وسیله‌ای است که ایمنی، محافظت در برابر صدا، جذابیت بصری و دوام دیزل ژنراتور سایلنت را فراهم می‌کند.

دیزل ژنراتور سایلنت

مزایا و معایب ژنراتورهای سایلنت

هدف اصلی محفظه عایق صدا کاهش سطح سروصدای دیزل ژنراتور سایلنت است و بدنه با داشتن مزایای زیر به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آید:

کاهش نویز 

با کمک پوشش‌های مخصوص می‌توان به کاهش سطح نویز دست یافت که تا 44 دسی‌بل می‌رسد و در صورت استفاده از صدا خفه کن نیز می‌توانید میزان نویز را بیشتر کاهش دهید.

مقاومت در برابر آب و هوا 

علاوه بر عایق صدا، پوشش دستگاه را در برابر اثرات محیط خارجی مانند بارش، یخ زدگی، دمای بالا، گردوغبار و خاک محافظت می‌کند.

ژنراتور در یک کیس جاذب نویز در تمام شرایط آب و هوایی به طور مؤثر در دماهای پایین کار می‌کند و تا بیست و پنج درجه زیر صفر سانتیگراد می‌رسد.

افزایش امنیت 

داخل دیزل ژنراتور سایلنت با مواد غیر قابل احتراق پوشانده شده است که ایمنی دستگاه را در برابر آتش تضمین می‌کند. همچنین، کاربر به طور قابل اعتمادی از قطعات رسانا محافظت می‌شود.

کاربردی بودن دیزل ژنراتور سایلنت

ژنراتورهای روکش‌دار را می‌توان با محدودیت فضا در سایت‌های ساختمانی یا در هوای آزاد استفاده کرد. افزایش منابع ژنراتورهای مجهز به محفظه محافظ صدا دارای دوره استفاده نسبتاً مناسبی هستند؛ یعنی حدود ده تا پانزده سال کار می‌کنند.

طراحی 

پوشش مدرن عایق صدا و قرار گیری قطعات دیزل ژنراتور ظاهری جذاب برای خود دستگاه ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

اگر اتاق خاصی برای “اتاق ژنراتور” ندارید یا قصد دارید تجهیزات در هوای آزاد کار کنند، یک دیزل ژنراتور سایلنت انتخاب کنید.

این نوع ژنراتور از تأثیرات منفی محیطی محافظت می‌شود و می‌تواند به لطف وجود اتصالات مهروموم شده در محفظه تحت شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران شدید و حتی در دمای هوای 25 درجه زیر صفر کار کند.