پرکابرد ترین قطعات دیزل ژنراتور

14011020

در رابطه با پرکاربردترین قطعات دیزل ژنراتور شناختی دارید؟ آیا میدانید از قطعات دیزل ژنراتور چه استفاده های میشود؟ یا میدانید این دستگاه در چه زمینه ی کاربرد دارد. تولید کننده دیزل ژنراتور امروزه توانسته‌اند این محصول را با کیفیت بالا تولید کنند. دیزل ژنراتور هم مانند سایر دستگاه هایی که از آن ها برای رفع نیازها  استفاده می شود از بخش ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است. سایت ماه نیرو به عنوان یک سایت معتبر فروش ژنراتوز در ادامه مقاله شما را با قطعات دیزل ژنراتور و بخش های تشکیل دهنده آن آشنا خواهد کرد. شما میتوانید با مطالعه مطالب زیر اطلاعات لازم درباره پرکابرد ترین قطعات دیزل ژنراتور کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

 

پرکابرد ترین قطعات دیزل ژنراتور چیست؟

 

دیزل ژنراتور به عنوان دستگاه های مهم و کاربردی در صنعت است. این وسیله خود در انواع مدل و برندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد. خر یک از انواع دیزل ژنراتور دارای قطعاتی هستند که عملکرد خاصی دارند. از قطعات دیزل ژنراتور میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • دینام، مهم ترین قطعه تشیکل دهنده ژنراتور می باشد. این دستگاه انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. دینام خود از بخش های مختلفی تشکیل شده است. مهم ترین بخش دینام روتور است که میدان مغناطیسی را تولید میکند.

 

  • رگولاتور یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتور می باشد که برای کنترل نوسانات برق و جلوگیری از آسیب وارد شدن به المان های مدار مورد استفاده قرار میگیرد.

 

  • موتور نیز یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتورها می باشد که یک منبع انرژی مکانیکی به حساب می آید  و هر چه سایز موتور دستگاه بزرگتر‌باشد، توان خروجی بیشتری دارد.

 

  • سایبان یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتورها به شمار می رود. از این قطعه کاربردی برای کاهش صدای دیزل ژنراتورها استفاده می‌کنند.

 

  • گیج موتور به عنوان قطعات چرخش موتور، فشار روغن و مدت زمان کارکرد دمای خنک کننده موتور و ولتاژ را اندازه گیری میکند. اما نباید بالاتر از سطح مجاز قرار بگیرد زیرا به طور خودکار خاموش می شود.

 

 

قسمت‌های کاربردی و مهم دیزل ژنراتور

 

  • سیستم خنک کننده دستگاه، دستگاه دیزل ژنراتور به دلیل این که انرژی مکانیکی تلف می کند، گرمای زیادی تولید خواهد کرد‌. حال این حرارت ممکن است به  دستگاه اسیب وارد کند. این سیستم یکی دیگر از قطعات است که گرما را کنترل  میکند تا به دستگاه آسیب وارد نشود.

 

  • شارژ باطری نیز یکی از قطعات است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز باطری دستگاه را این قطعه مهم و کاربردی به عهده  دارد.

 

  • سیستم روانکاری به عنوان سیستم‌های عملکردی و ارزشمند در این دستگاه است. قطعات متحرک داخل موتور برای اینکه عملکرد روان تری داشته باشند باید از سیستم روانکاری استفاده کنند.

 

  • سیستم اگزور برای خروج مواد شیمیایی خطرناک است تا مواد خطرناک از دستگاه خارج شود و آسیبی به دستگاه وارد نکنند.

 

  • تنظیم کننده ولتاژ یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتور می باشد که میزان ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند.

 

  • سیستم سوخت رسانی وظیفه سوخت رسانی را به عهده دارد. این قطعه خود از بخش های مثل مخزن سوخت، لوله تهویه، سرریز، پمپ سوخت و فیلتر آب و سوخت تشکیل شده است.

 

  • کنترل پنل دستگاه دیزل ژنراتور، این دستگاه یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتور به حساب می آید که به دو دسته تقسیم شده است. دستی و اتوماتیک که به عنوان پشتیبان برق مورد استفاده قرار میگیرد.

 

  • قاب اصلی مونتاژ نگه دارنده دستگاه می باشد و کل دستگاه دیزل ژنراتور را در خود جای می دهد.

 

نتیجه

در این مقاله درباره ی پرکابرد ترین قطعات دیزل ژنراتور  با یکدیگر بحث کردیم . قطعات دیزل ژنراتور جزو اصلی ترین اجزا ژنراتوری هستند  که در عملکرد آن نقش مهمی ایفا می کنند. هر یک از این قطعات می توانند با مشخصات مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. حال این تنوع روی قیمت دیزل ژنراتور تاثیر می گذارد. سایت ماه نیرو در این مقاله درباره دیزل ژنراتور و قطعات تشکیل دهنده ی دیزل ژنراتور اطلاعاتی را ارائه داد. شما میتوانید برای خرید این قطعات به نمایندگی ماه نیرو مراجعه کنید. شما میتوانید در صورت مشکل با این شرکت تماس بگیرید. آن ها میتوانند اطلاعات لازم را در این مورد قطعات دیزل ژنراتور در اختیار شما قرار بدهند تا شما بتوانید خرید آسانی داشته باشید. این شرکت یکی از معروف ترین و معتبرین شرکت های می است که کیفیت و قیمت رقابتی عرضه میکند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها