ژنراتور تجاری به آن دسته از ژنراتورهایی می گویند که باعث سر پانگه داشتن فعالیت ارگان ها و سازمان های تجاری در طول قطعی برق می شود. این دستگاه ها در هنگامی که منبع برق اولیه قطع می شود، بلافاصله برق پشتیبان مورد نیاز ارگان ها را تامین می کند.

کاربرد ژنراتور تجاری

وچود ژنراتور تجاری می تواند حتی در ارگان ها و سازمان هایی که با داده های بسیاری سر و کار دارند، حیاتی تلقی شود . بدین ترتیب، وجود یک ژنراتور تجاری که بدون قطعی و وصلی برای این ارگان ها و یا آن دسته از کسب و کارهایی که تحقیقات و آزمایشات گسترده انجام می دهند بسیار حیاتی و ضروری است.

ژنراتورها برای جلوگیری از اتلاف زمان و منابع ارزشمند بسیار ضروری هستند.

تفاوت میان ژنراتورهای تجاری و ژنراتورهای خانگی

یک ژنراتور تجاری از این جهت به ژنراتورهای خانگی شباهت دارد که هر دو برای تامین برق خانه ها در شرایط قطعی برق و خاموشی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما تفاوت های فاحشی که بین ژنراتور تجاری و ژنراتور خانگی وجود دارد این است که ژنراتورهای تجاری از نظر اندازه نسبت به ژنراتورهای خانگی بزرگتر هستند و به همان میزان نیز توان خروجی بالاتری دارند که به ژنراتور این امکان را می دهد تا تاسیسات تجاری بزرگتر  از جمله سیستم ها و تجهیزات کلیدی را تامین کند.

همچنین این ژنراتور ها نسبت به نوع خانگی خود از قطعات و تجهیزات محکم تری ساخته شده اند که دارای فلزات قوی تر، موتورهای بزرگتر و اجزای خنک کننده برای دفع گرمای بیشتر اشاره کرد. متداول ترین ژنراتورهای تجاری مورد استفاده، ژنراتور های گاز طبیعی و دیزلی هستند.

برخی افراد برای خانه های خود از ژنراتورهای قابل حمل استفاده می کنند. این دستگاه ها بسیار کوچکتر هستند و نیروی کافی برای راه اندازی و تامین برق چند وسایل ضروری را تولید می کنند.

همچنین در نظر داشته باشید شما برای خرید دیزل ژنراتور پرکینز و دیزل ژنراتور کوپله فابریک نیز می توانید به سایت ماه نیرو مراجعه نمایید.

بخش های اصلی تشکیل دهنده یک ژنراتور تجاری

اگرچه میان ژنراتورهای تجاری مختلف بسته به نوع استفاده ای که در مکان های مختلف دارند، شکل و پیکربندی متفاوتی دارند، اما بسیاری از ان ها با اجزای ضروری به کار رفته عملکرد مشابهی دارند.

موتور

موتور این ژنراتورها نیز با هر موتور دیزلی و یا گاز طبیعی دیگری قابل مقایسه است؛ زیرا انرژی شیمیایی ( دیزل، گاز طبیعی یا پروپان) را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

همچنین به صراحت می توان گفت که میان اندازه موتور یک ژنراتور و میزان توان خروجی آن که توسط ژنراتور تولید می شود، ارتباط مستقیمی وجود دارد. میزان اسب بخار خروجی از موتور با حداکثر خروجی برق تولید شده مرتبط است.

همچنین برخی اجزای موتور ژنراتور تجاری با ژنراتور مصرفی و خانگی مشابه است؛ مثل پیستون، بلوک های موتور، انژکتور سوخت، میل لنگ و سوپاپ های ورودی.

رادیاتور

رادیاتور متصل به موتور ژنراتور است.

دو راه برای خنک کردن ژنراتور وجود دارد: شما می توانید از رادیاتور استفاده کنید که معمولا در کنار موتور نصب می شود. روش معمول دیگر، استفاده از مبدل حرارتی است.

بخش انتهایی ژنراتور ( آلترناتور) | ژنراتور تجاری

قسمت انتهایی ژنراتور تجاری بخشی است که با هدایت مکانیکی ورودی که توسط موتور تامین می شود، الکتریسیته تولید می کند.

بخش انتهایی ژنراتور ( آلترناتور) دارای دو بخش اصلی است که ژنراتور را قادر می سازد به طور موثر کار کند و برق مورد نیاز را تامین نماید. این قطعات به نام های روتور ( آرماتور) و استاتور معروف هستند.

بخش های اصلی تشکیل دهنده یک ژنراتور تجاری

ملاک های انتخاب و خرید ژنراتور تجاری

مدت زمان عملکرد دستگاه

اگر در ارگان و سازمانی هستید که با داده های بسیار سرو کار دارید و یا قطعی برق به مدت حتی چند دقیقه می تواند به کسب و کار شما لطمه بزند، به شما توصیه می کنم که حتما از نوع تجاری ژنراتور برای تامین برق ارگان خود استفاده نمایید.

میزان صدا

معمولا ژنراتورهایی که در بخش صنعتی استفاده می شوند، پر سر و صدا هستند؛ اما ژنراتور های کم صدا برای مکان هایی مانند بیمارستان ها، موسسات آموزشی و یا مغازه های خرده فروشی که به آرامش بیستری نسبت به سایر مکان ها نیار دازند، بسیار مهم است که از ژنراتورهای کم صدا استفاده شود.

موقعیت مکانی

بسته به موقعیت مکانی نیز می توان نوع ژنراتور را انتخاب کرد؛ این که بسته مکانی که حضور دارید می خواهید ژنراتور خود را در داخل محوطه و خارج آن نصب کنید نیز می تواند ملاک مهمی باشد.

قیمت

یکی از بخش های مهم در هنگام انتخاب و خرید است. با توجه به نوع و مکان مورد استفاده قیمت ژنراتورها می تواند از یکدیگر متفاوت باشند.

سخن آخر

در این مقاله مطالبی در مورد ژنراتور تجاری، کاربردها، اجزای تشکیل دهنده، ملاک خرید و انتخاب و… آشنا شدید. همچنین به منظور مشاوره طراحی نیروگاه های دیزلی، فروش ژنراتور، خرید انواع دیزل ژنراتور، نصب و راه اندازی ژنراتور ، دیزل ژنراتور  و… می توانید با کارشناسان ماه نیرو در تماس باشید.