مزیت های ژنراتور اینور به ژنراتور معمولی

14010718
ژنراتور اینورتر یا ژنراتور معمولی؟

اگر نمیدانید که ژنراتور اینورتر بیشتر به کارتان می آید و یا ژنراتور معمولی، توصیه می کنم که تا پایان این مقاله سایت با ما همراه بمانید.

اما قبل از آن که به بررسی موضوع اصلی مقاله یعنی بررسی تفاوت بین ژنراتور معمولی و ژنراتور اینورتر بپردازیم، در ابتدا میخواهم تعریفی از ژنراتور را خدمت شما ارائه دهم. ژنراتور در اصل یک ماشین الکترونیکی می باشد که منبعی برای تامین برق مکان های مختلف مانند برق خانگی و… مورد استفاده قرار میگیرد.

مقایسه ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت های موجود بین ژنراتور معمولی و ژنراتور اینورتر خواهیم پرداخت تا با داشتن اطلاعاتی در مورد تفاوت های موجود بین این دو ژنراتور بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید که کدام نوع ژنراتور برایتان بهتر  و کاربردی تر است و بیشتر به کارتان می آید.

مقایسه ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

1- اندازه ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

ژنراتور اینورتر نسبت به ژنراتور معمولی اندازه و طول و عرض کم تری داشته و فضای کم تری را اشغال می کند.

2- وزن ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

نوع معمولی نسبت به اینورتر سنگین وزن تر است؛ اما ژنراتور نوع اینورتر سبک و قابل حمل بوده و به راحتی و در مکان های مختلف میتوان از آن استفاده کرد.

3- اندازه مخزن سوخت

یک ژنراتور معمولی به دلیل اندازه بزرگتری که نسبت به نوع اینورتر خود دارد، اندازه مخزن سوخت آن نیز بزرگ تر بوده و میزان قابل توجهی سوخت را در آن جای داد؛ اما نوع اینورتر به دلیل اندازه کوچک تری که دارد، اندازه مخزن آن نیز کوچکتر است.

4- میزان کارایی و بازدهی

دستگاه های اینورتر نسبت به نوع معمولی خود، استفاده بهینه تری از سوخت دارد و نسبت به ژنراتورهای نوع معمولی 20 درصد کارایی و بازدهی بالاتری دارد.

همچنین میزان انتشار اگزوز در اینورتر کم تر است و که این مورد نیز بیانگر میزان بازدهی بالا و سازگاری بیشتر این ژنراتورها با محیط زیست نسبت به نوع معمولی خود است.

5- موتور

در ژنراتور اینورتر به منظور ایجاد سروصدای کم تر از موتورهای کم سروصدا استفاده کرده اند. اما موتور یک ژنراتور معمولی بسیار پر سروصداست و آلودگی صوتی زیادی را در محیط ایجاد میکند.

6- برق تولیدی

موتور دستگاه های اینورتر به یک دینام متصل است که برق AC تولید میکند و به کمک وجود سیستم یکسو کننده ای که در موتور این ژنراتورها وجود دارد،برق AC را به برق DC تبدیل میکند.

اما در سیستم های معمولی، بدون طی این فرآیندها خروجی دینام مستقیما به بار الکتریکی متصل میگردد و برقی با کیفیت کم تر را نسبت به نوع اینورتر تولید میکند.

7- توان خروجی

اگر به تولید میزان زیادی نیرو نیاز دارید، ژنراتور نوع معمولی در مقایسه با ژنوراتور نوع اینورتر توان خروجی بیشتری دارد.

8- میزان هزینه

با وجود مزایای که برای دستگاه های اینورتر نسبت به نوع معمولی آن ذکر شد، طبیعی است که بر اساس نوع کارکرد و میزان بازدهی، قیمت نوع اینورتر نسبت به دستگاه های معمولی بیشتر است.

همچنین به دلیل نوع سیستم پیچیده ای که در طراحی و ساخت سیستم های اینورتر استفاده کرده اند، هزینه تعمیر و نگه داری آن نسبت به نوع معمولی خود بیشتر است.

نقطه ضعف ژنراتور اینورتر نسبت به ژنراتور معمولی

با وجود مزایای گفته شده در مورد مزایای اینورتر، این ژنراتورها یک نقطه ضعف اساسی نیز دارند؛ از آن جا که این سیستم ها نیروی خود را از منبع تغذیه های موجود در محیط تامین میکند، در صورت عدم وجود منبع تغذیه در محیط بیرونی، اینورتر کارکرد خود را از دست میدهد؛ یعنی در صورتی که از دستگاه های اینورتر برای یک مدت زمان طولانی و در محیطی بدون منبع تغذیه استفاده کنید، باطری آن به سرعت خالی خواهد شد.

حالا شما کدام یک را بیشتر ترجیح می دهید؛ معمولی یا اینورتر؟

همان طور که گفتیم، اینورتر نسبت به نوع معمولی خود سبک وزن تر است و فضای کم تری ار اشغال می کند، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و نسبت به انواع معمولی ژنراتور برای تامین برق دستگاه های الکترونیکی ایمن تر هستند.

با این حال، نوع اینورتر به دلیل اندازه کوچکتر، مخزن سوخت کم حجم تری نیز دارد و نیروی کم تری تولید میکند. اگر  در فضاهایی مانند کمپ و یا پیک نیک نیاز به ژنراتور دارید، توصیه من به شما ژنراتور اینورتر است که حمل و نقل آن نیز آسان تر می باشد.

ژنراتورهای معمولی نیز برای مکان های ثابت و بودن نیاز به جابه جایی گزینه مناسب تری می تواند باشد؛ زیرا انرژی بیشتری نسبت به نوع اینورتر خود تولید میکند.

باز هم انتخاب با شماست که بسته به میزان نیروی مورد نیاز  و مکان مدنظر کدام نوع ژنراتور را انتخاب میکنید.

برای خرید انواع ژنراتور مثل دیزل ژنراتور، دیزل ژنراتور کوپله فابریک، دیزل ژنراتور کامینز و… به سایت اصلی مراجعه کرده تا کارشناسان و متخصصان خبره ماه نیرو شما را در این زمینه راهنمایی بیشتری بکنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها