معرفی مهمترین قطعات دیزل ژنراتور

14020605
قطعات دیزل ژنراتور

آیا با قطعات دیزل ژنراتور آشنایی کافی دارید؟ می‌دانیم که قطعات با حضور و عملکرد هماهنگ خود در این دستگاه سبب تحقق هدف اصلی آن که تولید برق است می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات دیزل ژنراتور به خصوص موتور آن به خواندن این مطلب ادامه دهید.

معرفی دیزل ژنراتور

برخی مواقع بحرانی وجود دارد که قطع برق می‌تواند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. محیط‌هایی مانند بیمارستان، فروشگاه‌های بزرگ یا کارگاه‌های صنعتی هرگز نباید قطعی برق داشته باشند. در چنین محیط‌هایی دیزل ژنراتور نصب می‌شود تا در غیاب برق به تولید انرژی بپردازد. این موتورهای برق مزایای زیادی دارند و با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

مهم‌ترین قطعات دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها یک دستگاه یا ماشین محسوب می‌شوند و طبیعتاً قطعات مختلفی دارند. در این قسمت از مهم‌ترین قطعات این موتورهای برق صحبت می‌کنیم.

موتور دیزل ژنراتور

موتور یکی از مهم‌ترین قطعات دیزل ژنراتور محسوب می‌شود و وظیفه تأمین برق را انجام می‌دهد. در هنگام انتخاب موتور دیزل ژنراتور به نوع سوختی که در این وسیله استفاده می‌شود و نوع سوپاپ‌های موتور آن دقت کنید. هرچه توان خروجی ژنراتور شما بیشتر باشد، قدرت موتور نیز بیشتر است.

دینام دیزل ژنراتور

دینام قطعه‌ای است که برق تولید شده توسط ورودی مکانیکی دستگاه را تأمین می‌کند. این قطعه به شکل استوانه بوده و از دو بخش به نام استاتور تشکیل می‌شود. این وسیله بیشتر برای شارژ باتری و جبران برق مصرف شده در دستگاه کاربرد دارد.

سیستم سوخت دیزل ژنراتور

یکی دیگر از قطعات دیزل ژنراتور دینام است. در هر دیزل ژنراتور یک مخزن سوخت وجود دارد که با پر کردن آن به طور متوسط می‌توانید 6 تا 8 ساعت از دستگاه استفاده کنید. مخزن سوخت در موتورهای برق قسمتی از شاسی دستگاه است که در بالای قاب آن قرار می‌گیرد.

قطعات دیزل ژنراتور، موتور و انواع آن

در هر وسیله الکتریکی موتور مهم‌ترین بخش  آن است و به نوعی مغز دستگاه به حساب می‌آید. این موتور است که فعالیت بقیه اجزا را هدف‌مند و معنی‌دار می‌کند. در اصل یک موتور و ژنراتور در کنار یکدیگر قرار گرفته و موتور ژنراتور را تشکیل داده‌اند. این موتورها انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

موتور بنزینی

قطعات دیزل ژنراتور در یک موتور بنزینی با بنزین کار می‌کنند و برای مواقعی که دسترسی به گاز وجود ندارد بهترین انتخاب است.

موتور گازی

سوخت اصلی در این موتورها گاز است که سبب کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های جانبی می‌شود. در مناطقی که به گاز دسترسی دارند انتخاب این موتورها به عنوان یکی از اجزای دیزل ژنراتور از نظر اقتصادی و محیط زیستی به صرفه و منطقی است.

موتور گازوئیلی

این موتورها در ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شوند و از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی برای تأمین انرژی برق مورد نیاز استفاده می‌کنند. قطعات دیزل ژنراتور در این موتورها با نیرویی که گازوئیل دارد کار می‌کنند.

موتور دیزل ژنراتور

محبوب‌ترین برندهای موتور دیزل ژنراتور

برندهای محبوب و قطعات با کیفیت همیشه جای خود را در بازار پیدا می‌کنند و مشتریان بیشتر خواهان آن‌ها هستند. معروف‌ترین این موتورها متعلق به دستگاه‌های ژنراتور پرکینز، ژنراتور کامینز و ولوو پنتا است. این محصولات به دلیل توان بالاتر، تولید انرژی بهتر و عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست توانسته‌اند در بازار رقابتی قطعات دیزل ژنراتور مطرح شوند.

قیمت موتور دیزل ژنراتور

موتور دیزل بخش مهمی است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در انتخاب و خرید آن دقت کنید. اگر لازم است از نظر اقتصادی ریسکی در این مورد انجام دهید، مطمئن باشید ارزشش را دارد. با خرید قطعات دیزل ژنراتور باکیفیت و قیمت بالا می‌توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید.

قیمت این قسمت از دستگاه به دلیل نوسانات بازار ثابت نیست. علاوه بر این برای هر دستگاه تعرفه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است. بهترین کار برای اطلاع از قیمت قطعات دیزل ژنراتور تماس با کارشناسان شرکت ماه نیرو است.

خرید دیزل ژنراتور از ماه نیرو

ماه نیرو شرکتی معتبر با سابقه چندین ساله است که با خاطری آسوده می‌توانید خدمات مختلفی را از آن‌ها دریافت کنید. این شرکت وارد کننده انواع دیزل و حتی قطعات دیزل ژنراتور است. شما می‌توانید با کارشناسان این مرکز به طور خصوصی برای خرید یا طرح سؤالات خود مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

یک موتور برق از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. اجزای دیزل ژنراتور با عملکرد صحیح خود منجر به تحقق هدف دستگاه که تولید انرژی برق در غیاب آن است می‌شوند. در این مطلب ما به طور ویژه در مورد موتور دیزل ژنراتور، انواع آن و قیمت‌ها به خوانندگان اطلاعاتی را انتقال داده‌ایم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها