راهنمای خرید ژنراتور

14010818
راهنمای خرید ژنراتور

در این مقاله نکات مهمی را تحت عنوان راهنمای خرید ژنراتور بررسی خواهیم کرد تا بتوانید موارد مهم در انتخاب ژنراتور مناسب برای فعالیت خود را به راحتی انتخاب کنید.

همان طور که در مقالات پیش هم به آن اشاره کردیم، یکی از مهم ترین وظایف ژنراتور، تامین برق در موارد اضطراری است. به همین منظور بسیاری از  کسبه و افرادی که به نوعی به ژنراتور احتیاج دارند، ذهنشان درگیر این موضوع است که در هنگام خرید ژنراتور باید به چه مواردی توجه داشته باشند تا مطمئن شوند بهترین خرید را انجام داده اند. در این مقاله در مورد راهنمای خرید ژنراتور به شما نکاتی را ارائه خواهم داد.

نکات مهم خرید ژنراتور که باید به آن ها توجه کرد

در هنگام خرید هر محصولی از جمله ژنراتور باید یکسری مشخصات و نکات را مدنظر قرار داد تا مطمئن شویم بهترین خرید خود را انجام داده ایم و محصولی که خریداری کرده ایم میتواند نیاز های ما را مرتفع کند؛ این نکات مهم عبارتند از:

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

 

  • نوع ژنراتور برحسب مدل
  • توان خروجی
  • برق خروجی
  • سوخت مصرفی ژنراتور
  • ابعاد و اندازه دستگاه
  • بلندی صدا
  • نوع فناوری به کار رفته در دستگاه

در ادامه مقاله در مورد هر یک از این موارد که آن ها را در لیست موارد راهنمای خرید ژنراتور قرار داده ایم را به ترتیب و به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

لینک های مفید:
خرید ژنراتور

 

 نوع ژنراتور برحسب مدل

قبل از آن که تصمیم به خرید و زیر رو کردن بازار بگیرید،لازم است که نوع استفاده خود را مشخص کنید؛ مهم ترین نکته در خرید هر نوع محصول در مرحله اول، نیازسنجی است که شما می خواهید کدام نوع از نیازهای خود را با خرید یک محصول خاص برطرف کنید؟

اگر می خواهید یک ژنراتور بخرید باید از قبل در مورد انواع ژنراتور به اندازه کافی تحقیق و بررسی انجام داده باشید و بسنجید که بیشنر کدام نوع ژنراتور نیازهای شما را میتواند مرتفع کند.

انواع ژنراتور برحسب مدل آن عبارتند از: ایستاده و قابل حمل

راهنمای خرید ژنراتور

 توان خروجی | راهنمای خرید ژنراتور

در این قسمت و قبل از خرید ژنراتور باید مشخص کنید که بر حسب نوع دستگاه و تجهیزاتی که می خواهید برای آن ها ژنراتور نصب کنید، می خواهید ژنراتور مورد نظر شما چه میزان توان خروجی داشته باشد؛ ژنراتور انتخابی شما باید توان تامین برق مورد نیاز دستگاه شما را داشته باشد.

 برق خروجی

میزان برق خروجی هم میتواند جزو یکی از مهم ترین موارد و راهنمای خرید ژنراتور قرار گیرد. ژنراتورها در کل دو نوع برق تولید می کنند؛ تک فاز و سه فاز.

برقی که ژنراتورهای تک فاز تولید می کنند، 220 ولت است. این نوع ژنراتورها بیشتر برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و خانه های مسکونی مناسب هستند.

ژنراتورهای سه فاز بیش از 350 ولت برق تولید می ککند که بیشتر مناسب دستگاه های صنعتی است.

 

لینک های مفید:
قطعات دیزل ژنراتور

 

سوخت مصرفی ژنراتور

یکی دیگر از موارد مهم که جزو مهم ترین نکات و راهنمای خرید ژنراتور قرار می گیرد، توجه به سوخت مصرفی ژنراتور است. برخی ژنراتورها از نوع دیزلی هستند و  با گازوئیل کار می کنند که بیشتر برای موارد مصرف خاگی، مزارع و کسب و کارها مورد استفاده قرا می گیرد.

نوع دیگری از زنراتورها که قابل حمل هستند، سوخت مصرفی شان بنزین است و نسبت به نوع دیزلی خود راه اندازی آن ها ساده تر است که قیمت سوخت مصرفی آن هم نسبت به گازوییل ارزان تر است؛ اما ماندگاری گازوییل نسبت به بنزین بیشتر است.

ابعاد و اندازه دستگاه | راهنمای خرید ژنراتور

ابعاد و اندازه ژنراتور می تواند ارتباط مستقیمی با میزان قدرت آن داشته باشد؛ بنابراین، در بخش راهنمای خرید ژنراتور، ابعاد دستگاه هم می تواند جزو یکی از مهم ترین موارد و فاکتورها باشد.

در صورت عدم توجه به اندازه و ابعاد ژنراتور در هنگام خرید، تجهیزات برقی شما که دارند با ژنراتور کار می کنند آسیب زیاد و بعضا جبران ناپذیری را خواهند دید.

 بلندی صدا

بسته به مکان استفاده از ژنراتور می توانید انتخاب کنید که ژنراتور شما از نوع کم سروصدا باشد و یا پر سروصدا؛ به عنوان مثال اگر در مزارع کار می کنید و ژنراتور نیز در مکانی قرار گرفته که صدای آن شما اذیت نمی کند، می توانید نوع بدون محفظه آن را خریداری کنید؛ اما در در یک محیط سربسته و کوچک مانند کارگاه کار می کنید که صدای ژنراتور برایتان آزاردهنده است، ترجیحا نوع محفظه دار آن را خریداری نمایید.

نوع فناوری به کار رفته در دستگاه

ژنراتورهای مدرن از فناوری اینورتر استفاده می کند و مزیتی که نسبت به نوع سنتی خود دارد این است که با توجه به میزان انرژی برق مورد نیاز دستگاه کار میکند تا دستگاه شما آسیبی نبیند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها