اهمیت مراقبت و نگهداری از دیزل ژنراتور

14011214
اهمیت مراقبت و نگهداری از دیزل ژنراتور

 دیزل ژنراتور با مصرف سوخت موجود در مخزن، انرژی برق را تولید خواهد کرد، با توجه به اینکه بخش گسترده‌ای از این دستگاه ها بنزین و گازوئیل مصرف می کنند، اما برخی از نمونه های آن از گاز طبیعی نیز استفاده خواهند کرد. دیزل ژنراتور ها به دلیل استحکام بالا، قابلیت اطمینان و دوام بالا از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار هستند. اما دیزل ژنراتورها، پس از آشنایی مصرف کنندگان با نحوه استفاده از آن ها، طول عمر مفید بیشتری، پیدا خواهند کرد. شرکت ماه نیرو یکی از معتبرترین تولیدکنندگان دیزل ژنراتور محسوب می‌شود که در زمینه نگهداری و مراقبت از دیزل ژنراتور اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.همچنین شما می توانید از خدماتی چون دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور سایلنت نیز به سایت ماه نیرو مراجعه نمایید.

اهمیت مراقبت و نگهداری از دیزل ژنراتور

برای ساخت دیزل ژنراتور قطعات و سیستم های گوناگونی به کار می رود، که در پی فعالیت صحیح آنها عملکرد نهایی دستگاه به طور کلی انجام می شود. اگر مصرف کنندگان به طور صحیح از دیزل ژنراتور نگهداری نکنند و یا با نکات مربوط به نحوه کار با آن آشنا نشوند، طول عمر دستگاه کاهش می یابد. در ادامه مطالب نکات مراقبت از دستگاه دیزل ژنراتور بیان شده است:

عدم استفاده از دیزل ژنراتور در فضای بسته

از مهم ترین نکات برای استفاده درست از دستگاه دیزل ژنراتور عدم استفاده از آن در فضاهای بسته می باشد، شایان ذکر است که این نوع دستگاه با سوزاندن سوخت فعالیت می کند که گاز خارج شده از آن برای سلامتی افراد نیز بسیار خطرناک خواهد بود. همچنین اگر از تهویه مناسب استفاده شود، عملکرد دستگاه نیز بهبود می یابد، بنابراین باید این دستگاه را در یک محیط باز و با تهویه مناسب به کار برد.

مراقب نشتی سوخت باشید

روش سوخت‌رسانی به دستگاه دیزل ژنراتور بسیار مهم است، مصرف کنندگان باید دقت داشته باشند که مقصد سوخت یا شیلنگ های به کار رفته در آن بدون نشتی باشند. شاید این نکته برایتان جالب باشد که بدانید طبق آمار به دست آمده، اکثر خسارات و مشکلات موجود در دستگاه های دیزل ژنراتور فقط به علت نشت سوخت به وجود آمده است، پس باید این نکته را به خاطر داشته باشید.

محافظت از دستگاه در برابر شرایط محیطی

در مطالب قبلی گفته شد که بهترین مکان برای نگهداری از این دستگاه ها فضای باز می باشد، اما نباید آنها را در فضای باز رها کرد، مصرف کنندگان باید از این دستگاه در برابر شرایط محیطی و جوی محافظت کنند، که به راحتی می‌توان با طراحی یک سایه بان از آن در برابر باد، باران، خورشید، گرد و غبار حفاظت کرد.

روغن کاری دستگاه به طور مرتب

روغن کاری مرتب و مناسب دستگاه از نکات مهم در نگهداری از آن به حساب می آید، مصرف کنندگان باید پس از خاموش شدن دستگاه و در یک بازه زمانی مشخص توسط میله های اندازه گیری، روغن موتور آن را بررسی کنند. در صورت پایان رسیدن عمر روغن، باید سریعاً آن را تعویض کرد. توصیه میشود که جهت افزایش عملکرد دیزل ژنراتور از روغن های مخصوص استفاده شود. همچنین علاوه بر تعویض روغن موتور، عوض کردن فیلتر روغن نیز بسیار مهم است.

تست باتری های دیزل ژنراتور

اگر باتری های به کار رفته در دیزل ژنراتور معیوب و نیمه سالم باشند، آسیب جدی به دستگاه وارد می شود. بنابراین برای عملکرد صحیح آن باید از باتری هایی که به طور کامل شارژ شده اند، استفاده شود. برای اطمینان از صحت عملکرد باتری ها باید ولتاژ خروجی آنها بررسی کرد، همچنین تمیزی باتری و سطوح الکترولیت نیز باید چک گردد.

تمیز کردن دیزل ژنراتور

اگر موتور دیزل ژنراتور به طور صحیح و مرتب تمیز شود، در صورت هر نوع نشتی روغن به سادگی می توان آن را تشخیص داد. پس از تمیزی دستگاه با یک بازرسی ساده از سلامت شیلنگ ها و تسمه ها مطمئن خواهید شد. با توجه به اینکه از دستگاه دیزل ژنراتور در محیط های باز استفاده می شود، احتمال لانه سازی حشرات و سایر موجودات در این دستگاه افزایش می یابد. بنابراین با تمیز کاری مرتب آن از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می شود.

حذف و جایگزینی قطعات معیوب و فرسوده

برای اطمینان از عملکرد دستگاه باید از آن بازرسی‌های دوره‌ای انجام شود، اگر در هر یک از این بازرسی ها قطعه فرسوده یا معیوب مشاهده شد، باید سریع تعویض و جایگزین گردد. توصیه می شود برای انجام صحیح، افراد متخصص این کار را انجام دهند. در پی فرسوده شدن قطعات در عملکرد دیزل ژنراتور اختلال به وجود می آید. بنابراین در صورت فرسودگی و ساییدگی حتی در ساده‌ترین قطعه باید سریع آن را تعویض کرد، تا از به وجود آمدن آسیب در عملکرد دستگاه و سایر قسمت‌های آن جلوگیری شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها