انتخاب بهترین دیزل ژنراتور با توجه به نیازهای شما

14020302

انتخاب بهترین دیزل ژنراتور وظیفه یک متخصص واجد شرایط است؛ اما اگر خودتان نیز می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی به دست بیاورید، از شما می‌خواهیم مطلب حاضر را مطالعه کنید.

انتخاب بهترین دیزل ژنراتور 

 بهتر است متخصصی که به امر انتخاب بهترین دیزل ژنراتور مشغول می‌شود تحصیلات تخصصی یا تجربه کاری به عنوان مهندس برق داشته باشد. منطقه عملیات مورد نظر و وابستگی صنعتی تأسیسات و حضور یک مکانیک دیزل تمام وقت در شرکت در انتخاب نقش دارد.

هنگام انتخاب بهترین دیزل ژنراتور باید به چه مواردی دقت کنیم؟
بسیار پسندیده است که موتور برق جایگزین خود را بادقت و آگاهی انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین دیزل ژنراتور، توصیه می‌شود روی موارد زیر تمرکز کنید:

قدرت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور باید برق تمام وسایل لازم را تأمین کند؛ زیرا کمبود نیرو منجر به خرابی آنها می‌شود. در همین راستا شما باید به دنبال انتخاب بهترین دیزل ژنراتور باشید که علاوه بر مناسب بودن قدرت بالایی داشته باشد. به این منظور یک دستگاه مدل 12 کیلووات می‌تواند گزینه خوبی باشد.

مدت زمان کار بدون سوخت گیری دیزل ژنراتور

گزینه بهینه عملیات مداوم حدود 10 ساعت است؛ اما این یک مورد فردی است. شما باید با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بهترین دیزل ژنراتور بزنید.

نوع نیروگاه مولد

دیزل ژنراتورهای ناهم‌زمان به اجزای پیچیده در طراحی برای سازماندهی تحریک DC یا استفاده از مواد گران قیمت با منبع زیادی از انرژی مغناطیسی نیاز ندارند؛ بنابراین به دلیل سادگی و بی‌تکلفی در تعمیر و نگهداری، به طور گسترده توسط کاربران تأسیسات الکتریکی سیار استفاده می‌شوند.

آنها برای تغذیه دستگاه‌هایی استفاده می‌شوند که نیازی به اتصال صلب به فرکانس جریان ندارند. مزیت فنی ژنراتورهای ناهم‌زمان را می‌توان مقاومت آنها در برابر اضافه‌بار و اتصال کوتاه دانست؛ بنابراین در هنگام انتخاب بهترین دیزل ژنراتور به نوع موتور برق خود نیز دقت کنید.

تعداد فازهای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها یک یا سه‌فاز تولید می‌شوند. دستگاه‌های تک‌فاز به‌عنوان یک سیستم منبع تغذیه مستقل برای لوازم خانگی استفاده می‌شوند. از نظر تئوری، می‌توان تجهیزات انتخاب شده را از نظر توان کل به سه گروه تقریباً یکسان تقسیم کرد. لوازم خانگی توسط یک ژنراتور تک‌فاز تغذیه می‌شوند. مدل‌های سه‌فاز منحصراً برای تجهیزات سه‌فاز انتخاب می‌شوند که اتصال به ولتاژ 380 ولت را فراهم می‌کند. اینها ماشین آلات مختلف یا برخی از انواع پمپ‌ها هستند.

تعداد دورها

بسته به حداکثر تعداد دور، دیزل ژنراتورها عبارت‌اند از: سرعت کم با بیش از 1500 دور در دقیقه و سرعت بالا با حدود 3000 دور در دقیقه. آنهایی که سرعت پایین دارند از نظر عمر کاری گران‌تر و بادوام‌تر هستند و در حین کار صدای زیادی تولید نمی‌کنند.

تحرک DSU

تعدادی از نیروگاه‌های فشرده، وزن کمی دارند که به شما امکان می‌دهد تجهیزات را به‌راحتی در کلبه تابستانی جابه‌جا کنید. هنگام انتخاب یک دیزل ژنراتور قدرتمند و سنگین، توصیه می‌شود به مدل‌هایی با چرخ حمل و نقل یا روی تریلر توجه کنید.

کم‌مصرف بودن

همیشه دستگاه‌هایی که کم‌مصرف هستند برای خریداران جذابیت بیشتری دارند و موقع انتخاب بهترین دیزل ژنراتور از آن‌ها استقبال بیشتری می‌شود.

محل نصب دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها در نسخه‌های باز و بسته مونتاژ می‌شوند. تجهیزات بسته گران‌تر و حجیم‌تر هستند؛ بااین‌حال به طور قابل اعتمادی از رطوبت، فشار مکانیکی و گرفتگی محافظت می‌شوند. این باعث می‌شود آنها برای استفاده در فضای باز مناسب باشند. هنگام انتخاب بهترین دیزل ژنراتور این مورد را نیز مدنظر قرار بدهید.

نوع خنک کننده

یکی از معیارهای مهم هنگام انتخاب بهترین دیزل ژنراتور سیستم خنک کننده آن است. موتور در حال کار سوخت را می‌سوزاند و گرما در طی احتراق آزاد می‌شود. عمل گرمایش طولانی مدت گروه سیلندر – پیستون را گرم می‌کند. به‌منظور محافظت از دستگاه وجود سیستم خنک کننده در آن الزامی است.

سایر معیارهای انتخاب بهترین دیزل ژنراتور چیست؟

برای اینکه خریدی رضایت بخش را تجربه کنید و انتخاب بهترین دیزل ژنراتور را داشته باشید علاوه بر موارد فوق به ویژگی‌های زیر نیز دقت کنید.

  • دوستی با محیط زیست
  • به حداقل رسیدن انتشار گازهای گلخانه‌ای
  • داشتن گارانتی برای نصب
  • ایمنی در برابر آتش
  • مجهز بودن به سنسورهای حفاظت از گرمای بیش از حد

سخن پایانی

انتخاب بهترین دیزل ژنراتور امری بااهمیت است. مهم است که مدل انتخاب شده قابل اعتماد باشد و از پشتیبانی خدمات خوبی برخوردار باشد. ژنراتور برای یک یا دو سال خریداری نمی‌شود؛ بنابراین قبل از خرید باید به خدمات پس از فروش فکر کنید. این مطلب به شما در انتخاب بهترین دیزل کمک می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها