در این مقاله درباره ی آلودگی صوتی در دیزل ژنراتور ها با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. یکی از مهمترین اختراعات بشریت که موجب تحول زندگی آنها شده است، برق و الکتریسیته می باشد. به صراحت می‌توان گفت اکثر اختراعاتی که پس از اختراع برق انجام  شده است، با برق و الکتریسیته مرتبط هستند. انسان ها توانایی فاصله گرفتن از الکتریسیته را ندارند تا زمانی که شبکه اصلی برق جریان دارد، از آن استفاده خواهند کرد و در زمان قطعی برق سراسری از دیزل ژنراتور برای رفع نیاز استفاده می کنند.

اما لازم به ذکر است که دیزل ژنراتور ها علاوه بر مزایای فراوان، معایبی را نیز به همراه دارند. اکثر دوستداران محیط زیست معتقدند که این دستگاه ها آلودگی های فراوانی دارد، همان طور که مستحضر هستید سوخت مصرفی دیزل ژنراتور، گازوئیل می باشد، که پس از سوختن، آلودگی زیادی تولید می کند. یکی از مهم‌ترین آلودگی های دیزل ژنراتورهای آلودگی صوتی است. سایت ماه نیرو در ادامه مطالب اطلاعات بیشتری در این باره در اختیارتان قرار می‌دهد.

آلودگی صوتی در دیزل ژنراتورها

یکی از مهمترین آلودگی های استفاده از ژنراتور، آلودگی صوتی می باشد، که حتی برای دارندگان این دستگاه نیز مشکلات زیادی به وجود می آورد. به عنوان مثال دیزل ژنراتور های کوچک نیز صدای زیادی تولید می کند، حتی می‌توان گفت که صدای دیزل ژنراتور کوچک برابر با صدای ترافیک شهری می باشد. بنابراین دیزل ژنراتورهای بزرگتر، آلودگی صوتی بیشتری را به همراه خواهد داشت. آلودگی صوتی دیزل ژنراتور علاوه بر ایجاد مزاحمت برای صاحبان و همسایگان موجب کاهش قدرت شنوایی افراد نیز خواهد شد. که در ادامه مطالب چند راه کاهش آلودگی صوتی در دیزل ژنراتورها بیان شده است:

افزایش فاصله دیزل ژنراتور ها

همه ما می‌دانیم برای کاهش آلودگی صوتی افزایش فاصله منبع صدا با ما، تاثیر فراوانی دارد. طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که با افزایش دوبرابری فاصله منبع صدا از ما، صدای تولیدی آن حدود ۶ دسی بل کم میشود.

آلودگی صوتی در دیزل ژنراتور ها

قرار دادن دیزل ژنراتور در اتاق

اگر دیزل ژنراتور در یک چهاردیواری قرار گرفته شود، صدای آن تا میزان زیادی کاهش می یابد. اکثر استفاده کنندگان این دستگاه آنها را درون اتاقی قرار می دهند، یا در محل کار یک اتاق برای آن تهیه می کنند. شایان ذکر است که اتاق دیزل ژنراتور علاوه بر کاهش آلودگی صوتی آن، موجب حفاظت از آن در برابر عوامل محیطی نیز می‌شود.

استفاده از عایق های آکوستیک

در اتاقک های ضبط صدا عایق های صوتی مخصوصی استفاده می‌شود، که در کاهش آلودگی صوتی دیزل ژنراتور بسیار تاثیرگذار هستند. برای کاهش آلودگی صوتی دیزل ژنراتور ها می توان عایق ها را روی دیوار اتاق دیزل ژنراتور نصب کرد.

استفاده از لرزه گیر | آلودگی صوتی در دیزل ژنراتور

دستگاه دیزل ژنراتور وزن نسبتاً بالایی دارد، که در زمان کار لرزش زیادی را ایجاد می‌کند. یکی از عوامل موثر در انتقال صدای دیزل ژنراتور به محیط اطراف لرزه های وارده به زمین است. بنابراین می‌توان با نصب ارزه گیر بر روی پایه‌های دستگاه از انتقال آلودگی صوتی به زمین و سپس به محیط جلوگیری کرد.

استفاده از کانوپی

یکی دیگر از تاثیر گذار ترین روش های کاهش آلودگی صوتی دیزل ژنراتور استفاده از کانوپی می باشد. درصورت تهیه کانوپی استاندارد، اکثر مشکلات دیزل ژنراتور برطرف می‌شود. اگر کانوپی خریداری شده به درستی مهندسی و طراحی شده باشد برای دیزل ژنراتور یک اتاقک ضد سرقت خواهد بود. کانوپی مورد استفاده دارای دیواری های دوجداره است که موجب کاهش صدای دیزل ژنراتور تا میزان زیادی می شود. علاوه بر این موارد کانوپی های استاندارد دارای عایق های آکوستیک می باشند که موجب کاهش آلودگی صوتی دیزل ژنراتور میشود.

نتیجه گیری

در مطالب بالا متوجه شدید که یکی از معایب استفاده از دیزل ژنراتور ها ایجاد آلودگی صوتی است، که موجب مزاحمت صاحبان دستگاه و همسایگان خواهد شد. بنابراین باید از روش های صحیح برای کاهش آلودگی صوتی این دستگاه استفاده کرد، ما در مطالب بالا تاثیر گذار ترین روش های کاهش آلودگی صوتی در دیزل ژنراتور ها را برایتان بیان کردیم.

شما می توانید با مراجعه به شرکت ماه نیرو با کیفیت ترین دستگاه دیزل ژنراتور را خریداری کنید و با بهره گیری از راهنمایی های مشاوران این مجموعه آلودگی صوتی تولیدی آن را به میزان زیادی کاهش دهید. در مطالب بالا متوجه شدید که یکی از تاثیر گذار ترین روش های کاهش آلودگی صوتی این وسیله، استفاده از کانوپی می باشد، که در نهایت موجب افزایش طول عمر دستگاه نیز می‌شود.