آشنایی با انواع تابلو دیزل ژنراتور

14011130
آشنایی با انواع تابلو دیزل ژنراتور

آیا با انواع تابلو دیزل ژنراتور آشنایی دارید؟ آیا میدانید تابلو دیزل ژنراتور شامل چه مواردی می شود؟ تابلو دیزل ژنراتور یا تابلو برق دیزل ژنراتور از اجزای ضروری دستگاه ژنراتور محسوب می‌شود، که لوازم نمایشگر مانند آمپرمتر، ولت متر و فرکانس متر، تجهیزات برقی و سیم کشی درون یک جعبه نصب شده است.

تابلو دیزل ژنراتور علاوه بر کنترل پارامترهای دیزل ژنراتور یک نقش اساسی برای جلوگیری از بروز برق گرفتگی کاربران این دستگاه را دارد. مجموعه ماه نیرو با دارا بودن سابقه چندین ساله در زمینه تولید انواع دیزل ژنراتور انواع تجهیزات با کیفیت و با اصالت مانند تابلو دیزل ژنراتور را تولید و به بازار ارائه می دهد. تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تابلوی دیزل ژنراتور به دست بیاورید.

انواع تابلو کنترل

مجموعه ماه نیرو تابلو برق دیزل ژنراتور را بر اساس استانداردهای بین المللی و آمریکا تولید می کند تابلو های تولیدی این شرکت بر اساس ولتاژ خروجی تابلو به سه دسته تقسیم بندی می شوند، لازم به ذکر است که تابلو های برق فشار ضعیف در مقایسه با ولتاژ بالا کاربرد بیشتری دارند که عبارتند از:

تابلوهای توزیع صنعتی که برای توزیع الکتریکی جریان الکتریسیته در پروژه ها و واحدهای صنعتی طراحی و تولید می شوند.

تابلو های صنعتی که برای کنترل اتوماتیک پارامترهای دستگاه های متفاوت صنعتی مانند دیزل ژنراتور به کار می روند.

تابلوهای توزیع مسکونی که جهت توزیع جریان الکتریسیته در واحدهای مسکونی و تجاری تولید می شوند.

تابلوهای فرمان موتوری که برای کنترل موتور های الکتریکی سه فاز به بازار ارائه می گردند.

لازم به ذکر است در تابلو های دیزل ژنراتور کنترل کننده اصلی برد الکترونیکی می باشد، در پی پیشرفت علم و فناوری بردهای الکترونیکی امروزی بهترین جایگزین برای تجهیزات و مدار های کنترلی محسوب می شوند. همان طور که مستحضر هستید آنها حجم زیادی از رله های گوناگون، تایمر و سیم را در بر می گرفتند.مزایای بردهای الکترونیکی عبارتند از :

  • قیمت مقرون به صرفه و ارزش افزوده بالا در مقایسه با توانایی‌های زیاد برد
  • کاهش چشمگیر سیم کشی و حجم باکس تابلو
  • نمایش سریع و آسان عیوب دستگاه دیزل ژنراتور
  • افزایش امکانات نظارتی و کنترلی دیزل ژنراتور
  • انواع تابلو دیزل ژنراتور

با توجه به نوع کاربرد دستگاه دیزل ژنراتور و کاربرد آنها در پروژه های متفاوت، مجموعه ماه نیرو انواع تابلو دیزل ژنراتور را تولید و به بازار ارائه می دهد که در ادامه مطالب به آنها اشاره شده است:

تابلو کنترل دستی

انواع تابلو نرمال دیزل ژنراتور به طور معمول از ۵ عقربه آنالوگ چهارگوش تشکیل شده است، که نشان دهنده مشخصات جریان برق می باشند، از میان ۵ عقربه، سه عقرب نمایش دهنده آمپر جریان خروجی سه فاز بوده و مابقی عقربه ها نمایشگر ولتاژ و فرکانس خروجی هستند. لازم به ذکر است که این تابلو ها دارای نشانگر کوچک نیز هستند که درجه حرارت آب و میزان فشار روغن دیزل را به نمایش می دهند. از سایر تجهیزات تابلو برق نرمال دیزل ژنراتور می توان به عقربه ساعت کارکرد اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای خاموش روشن شدن دستگاه از سوئیچ و دکمه استفاده می شود. از مزایای چشمگیر آن می توان به راحتی کارکرد با آن اشاره کرد زیرا تمام پارامترهای تابلو قابل مشاهده هستند.

انواع تابلو دیزل ژنراتور

تابلو اتوماتیک دیزل ژنراتور

با بکارگیری تابلو اتوماتیک از دو منبع تامین انرژی استفاده می شود. بنابراین اگر در زمان استفاده، یکی از مابع قطع شود، می توان تنها از یک منبع، برق مورد نیاز را تامین کرد. افرادی که تابلو اتوماتیک دیزل ژنراتور را خریداری کرده اند، هنگام قطعی برق سراسری، دستگاه به طور خودکار وارد مدار شده و در زمان وصل شدن برق دیزل ژنراتور به طور اتوماتیک از مدار خارج می شود. این دستگاه ها بسیار حساس طراحی و تولید می شوند، زیرا استفاده از آنها دخالت کاربر کاهش داده و در برخی مواقع از میان خواهد رفت.

نتیجه گیری

در مطالب بالا با انواع تابلو دیزل ژنراتور آشنا شدید، اما یک نکته حائز اهمیت، خرید محصول با کیفیت از یک مجموعه معتبر میباشد. شرکت ماه نیرو با کسب مجوزهای رسمی بهترین محصولات را با قیمت مقرون به صرفه تولید و به بازار ارائه می‌دهد که خریداران گرامی می توانند با اطمینان کامل به این مجموعه معتبر مراجعه کرده و انواع تابلو دیزل ژنراتور را خریداری کنند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها