در این مقاله درباره ی ویژگی‌ فنی موتور دیزل ژنراتورهای پرکینز با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. در مقالات پیشین در مورد دستگاه دیزل ژنراتور صحبت کردیم و گفتیم این دستگاه در واقع یک مولد برق است که در غیاب منبع اصلی به تولید انرژی می‌پردازد. همچنین از قطعات این دستگاه صحبت کردیم. برای مطالعه این مطالب می‌توانید به مقاله پیشین مراجعه کنید.

در این بخش به طور اختصاصی به ویژگی‌های فنی موتور دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز و برخی از قطعات آن پرداخته و در این خصوص با جزئیات به شرح مطلب می‌دهیم.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور پرکینز

 

دیزل ژنراتورهای پرکینز چیست؟

دیزل ژنراتورهای ساختاری سری پرکینز نشان دهنده تأسیسات دیزلی است که در یک کل واحد به وسیله دینام و با استفاده از یک شفت متصل شده‌اند. آنها بر روی یک قاب جوش داده شده از جنس فولادی سفت و سخت قرار دارند که پانل کنترل و مخزن سوخت نیز روی آن نصب شده است.

 تمام اتصالات دیزل ژنراتور با پایه‌های ضد لرزش ایمن شده‌اند. علاوه بر این تمام تجهیزات دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز با پوشش فولادی و پوشش پودری ضد خوردگی ایمن شده‌اند. این دستگاه مجهز به نیروگاه‌های دیزلی با خنک کننده آبی و آرایش خطی سیلندرهای برند انگلیسی پرکینز هستند که در واقع یک سیستم تصفیه خوب سوخت بوده که برای موتورهای دیزلی بسیار مهم است و عمر مفید آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مزایای دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز چیست؟

دیزل ژنراتورهای پرکینز ویژگی‌های زیادی دارد که سبب تمایز این نوع دستگاه در میان مدل‌های دیگر شده است. این دستگاه علاوه بر قابلیت اطمینان بالا دارای کارایی وسیع و نگهداری و دوام بالا است. همچنین دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز طیف وسیعی از مدل‌ها با ظرفیت 8-2507 کیلوولت آمپر را شامل می‌شود. شما بسته به نوع نیاز و مصرف خود می‌توانید بهترین مدل را به کارخانه‌های معتبر سفارش دهید.

دیزل ژنراتورهای پرکینز در بسیاری از موارد بهترین منبع جریان مستقل است. دیگر مزایای اساسی آنها موارد زیر است:

  • به صرفه از نظر اقتصادی
  • دارای قابلیت اطمینان بالا
  • دارای ماندگاری و طول عمر زیاد
  • دردسترس‌بودن مواد مصرفی آن
  • دارای ظرفیت بار بالا
  • مطابقت با استانداردهای بین‌المللی کیفیت و ایمنی
  • مصرف سوخت اقتصادی

موتور دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز

موتور دیزل ژنراتورهای پرکینز دارای مایع خنک کننده است و به همین دلیل، تجهیزات آن بیش از حد گرم نمی‌شوند و جریان پایداری را در هر شرایط کاری هنگام روشن شدن به عنوان منبع تغذیه پشتیبان و همچنین در حین کار مداوم و سیستماتیک تولید می‌کند.

بر اساس گزارش‌های تولید کننده دیزل ژنراتور موتور این دستگاه می‌تواند در شبکه دو یا سه فاز به ترتیب با ولتاژ 230 و 400 ولت کار کند. واحدهای موتور دیزل ژنراتورهای پرکینز عملکرد پایداری را در محدوده دمایی -25 درجه سانتیگراد تا +35 درجه سانتیگراد نشان می‌دهند.

 اگر راه‌اندازی این دستگاه در حداقل دمای محیط انجام شود، می‌تواند بخاری‌هایی را نیز برای گرم کردن روغن در میل لنگ فراهم کند. برخی مدل‌های دیزل ژنراتورهای پرکینز  پیکربندی اختصاصی دارند به‌طوری‌که دارای یک بخاری مخزن سوخت، یک هود جذب کننده صدا در همه شرایط آب و هوایی و برخی گزینه‌های دیگر هستند.

اگر به دنبال دستگاهی برای کارخانه یا هتل و بیمارستان هستید که ظرفیت بالایی داشته باشد و نیازمند آن هستید که به طور دائم از آن بهره برداری کنید، بهتر است دستگاه دیزل ژنراتورهای پرکینز را سفارش دهید.

موتور دستگاه دیزل ژنراتور پرکینز | موتور دیزل ژنراتور پرکینز

ویژگی فنی موتور دیزل ژنراتورهای پرکینز چیست؟

دیزل ژنراتورهای پرکینز که در نیروگاه‌ها بیشترین کاربرد را دارد ساخت سری PSM ADP-400 با توان 400 کیلووات برای تولید جریان الکتریکی سه فاز با فرکانس 50 هرتز و ولتاژ 400 ولت طراحی شده است.

نیروگاه‌ها به عنوان منابع اصلی و پشتیبان تأمین برق برای تأسیسات خودمختار در سکونتگاه‌های دورافتاده، سایت‌های ساخت و ساز، رسوبات و همچنین تأسیسات مهم اجتماعی و تولید مداوم برق از دستگاه دیزل ژنراتور استفاده می‌کنند. دیگر ویژگی‌های اصلی موتور این دستگاه در جدول زیر قابل مشاهده است.

فرکانس فعلی به هرتز 50
ولتاژ 400
سرعت محور موتور، بر اساس دور در دقیقه 1500
قطر سیلندر به میلی متر 137
نوع صدا خفه کن

 

صنعتی
عمر باتری با قدرت 75٪ به ساعت 9.8

سخن پایانی

دیزل ژنراتورهای پرکینز یکی از انواع دیزل ژنراتورها است که در نیروگاه‌ها بیشترین کاربرد را دارد. در این مطلب به طور اختصاصی در مورد ویژگی‌های فنی موتور و قطعات دیزل ژنراتور توضیح داده شده است. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.