دیزل ژنراتور موتور برقی است که می‌تواند در مواقع بحران یا موردهای اضطراری مانند قطع برق نیروی لازم را تولید کند. این دستگاه‌ها در انواع مختلف با کاربردها و مزایای مجزا از هم ارائه می‌شوند. همراه ما باشید تا بررسی و مقایسه انواع دیزل ژنراتورها انجام دهیم.

دیزل ژنراتور؛ بررسی انواع دیزل ژنراتورها

اگر قصد خرید ژنراتور را دارید، بهتر است ابتدا مقایسه‌ای بین انواع آن انجام داده و با بررسی انواع دیزل ژنراتورها از ویژگی‌های هر کدام اطلاعاتی کسب کنید. انواع این موتورهای برق شامل موارد زیر می‌شوند.

ژنراتورهای قابل‌حمل

این دستگاه‌ها به دلیل سهولت در حمل‌ونقل محبوب هستند و استفاده‌های گسترده‌ای هم دارند. از آن‌ها در نمایشگاه‌های مختلف، راه‌اندازی وسایل برقی یا فروشگاه و هتل استفاده می‌شود. می‌توانید انواع ژنراتورهای برند ولوو را که قابل‌حمل هستند انتخاب کنید.

 

لینک های مفید:
دیزل ژنراتور

 

دیزل ژنراتورهای اینورتر

ژنراتورهای اینورتر در هر بار که موتور می‌چرخد مقدار قابل‌توجهی انرژی الکتریکی تولید می‌کنند. از اینورترها بیشتر در هتل، فروشگاه‌های بزرگ و ساختمان‌های تجاری استفاده می‌کنند.

دیزل ژنراتورهای اضطراری

ژنراتورها موتورهای برق برای جایگزین منبع اصلی هستند. انواع اضطراری آن‌ها فقط در صورت قطعی جریان اصلی استفاده می‌شوند.

دیزل ژنراتورهای پایه

این دستگاه‌ها برای مواردی مانند اردوگاه، نمایشگاه و کمپ‌ها که به طور موقتی به یک منبع انرژی نیاز دارند کاربردی هستند.

ژنراتورهای دائم کار

در کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی، بیمارستان‌ها و نیروگاه‌ها باید جریان الکتریکی به طور مداوم برقرار باشد. نیروگاه‌های دائم کار به طور پیوسته این نیروی لازم را تأمین می‌کنند.

کاربردهای انواع دیزل ژنراتور

لازم است برای شناخت بیشتر این مجموعه از ژنراتورها در مورد کاربردهای هر کدام مطالعه و بررسی کنید. به این منظور جدول زیر می‌تواند کمک‌کننده برای شناخت انواع دیزل ژنراتور باشد.

نوع دیزل ژنراتور کاربردها
ژنراتورهای قابل‌حمل به عنوان منبع اصلی برق برای مناطق محروم و روستایی یا فروشگاه و هتل‌ها
ژنراتورهای اینورتر در ساختمان‌های مسکونی
ژنراتورهای اضطراری به عنوان منبع برق اضطراری در بیمارستان‌ها
ژنراتورهای پایه برای استفاده‌های موقتی مانند نمایشگاه و کمپ
ژنراتورهای دائم کار به عنوان یک منبع برق پشتیبان در نیروگاه و بیمارستان

مزایای انواع دیزل ژنراتور

هرکدام از انواع این نیروگاه‌ها به دلیل مزیت‌های مشخصی برجسته و متمایز هستند. نیروگاه‌های دیزلی تأسیساتی هستند که جریان الکتریکی تولید می‌کنند. این تجهیزاتی مزایای قابل‌توجهی دارند که در ادامه به طور ویژه بررسی می‌کنیم.

عمر طولانی دیزل‌های ژنراتور

این واحدها برای عملیات طولانی مدت طراحی شده‌اند. آنها از قطعاتی با کیفیت بالا و مواد مدرن ساخته شده‌اند. زمان کارکرد تجهیزات به مشخصات فنی و اینکه به چه موتوری مجهز هستند بستگی دارد.

تطبیق‌پذیری بالا

این تجهیزات در جایی استفاده می‌شوند که منبع تغذیه متمرکز وجود ندارد که می‌تواند کلبه‌های روستایی، سایت‌های ساخت‌وساز، مؤسسات مالی، مراکز تفریحی و هتل‌ها باشند. ژنراتورها در چنین شرایطی تطبیق‌پذیری بالایی از خود نشان می‌دهند.

کاربردی‌ بودن

دیزل ژنراتورها در محدوده دمایی وسیعی کار می‌کنند. برای محافظت از آن‌ها در برابر شرایط آب‌وهوایی، یک پوشش مخصوص ارائه شده است. چنین عنصری به کاهش سطح نویز نیز کمک می‌کند.

هزینه‌های عملیاتی کم

اگر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، صرفه‌جویی در سوخت تضمین می‌شود. شما با این کار علاوه بر تأمین انرژی لازم در هزینه‌ها نیز شاهد کاهش قابل‌توجهی خواهید بود.

عملکرد بالا

با انتخاب دیزل ژنراتور اشتباه نخواهید کرد. چنین دستگاهی مجهز به همه امکانات لازم مانند استارت برقی، توری محافظ و دکمه‌ای است که با آن واحد فوراً کار خود را متوقف می‌کند. برای راحتی کاربران، یک کنترل پنل الکترونیکی نیز در این نیروگاه‌ها ارائه می‌شود.

مزایای انواع دیزل ژنراتور

خرید دیزل ژنراتور از ماه نیرو

سفارش دیزل ژنراتور در ماه نیرو آسان است. ابتدا باید در مورد مارک موتوری که ژنراتور روی آن کار می‌کند تصمیم بگیرید و پس از آن طرح را انتخاب کنید. با توجه به شرایط خود چه نوع دستگاهی را مناسب‌تر می‌دانید؟ ژنراتور باز یا دارای پوشش؟

همه این اطلاعات در مورد هرکدام از تجهیزات در سایت موجود است. قبل از اقدام از اطلاعات سایت استفاده کرده و ویژگی‌های هر دستگاه را به طور دقیق مطالعه کنید. شرکت ماه نیرو تأمین‌کننده انواع دستگاه‌های ژنراتور با کیفیت‌های بالا است. همچنین برای تعمیر یا تعویض قطعات نیز می‌توانید با کارشناسان ما صحبت کنید.

سخن پایانی

دیزل ژنراتور وسیله مهمی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. مدل‌های مختلفی از دستگاه‌ها با سطوح مختلف قدرت وجود دارند. این به شما امکان می‌دهد از این ایستگاه هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کنید و یک یا چند دستگاه را به طور هم‌زمان به هم متصل کنید.

صرف‌نظر از نوع و مدل ژنراتور، تعمیر و نگهداری به موقع و باکیفیت و همچنین استفاده از سوخت عالی بسیار مهم است. مدت زمان بهره‌برداری و بهره‌وری نصب دستگاه‌های ژنراتور به این موارد بستگی دارد. در این مطلب مقایسه‌ای بین انواع آن‌ها صورت گرفته است تا بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید اقدام کنید.