آیا با کاربرد دیزل ژنراتور آشنایی دارید؟ همانطور که مستحضر هستید انرژی الکتریکی برای سازمان ها، بیمارستان ها منازل، برخی ادارات و کارگاه ها بسیار مهم و ضروری است، بنابراین در زمان قطعی برق فعالیت آنها با اختلال مواجه می شود. امروزه دیزل ژنراتور با هدف به وجود آوردن برق تولید شده است، که در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد. دیزل ژنراتور جز پرکاربرد ترین دستگاه ها محسوب می‌شود، که موجب تولید ولتاژ برق می گردد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره دیزل ژنراتور و کاربرد آن به دست بیاورید.در این مطلب درباره آشنایی با کاربرد دیزل ژنراتور با یکدیگر همراه خواهیم بود.

آشنایی با دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور برای تولید انرژی الکتریکی به وسیله موتور دیزل همراه با ژنراتور الکتریکی تولید می‌شود، از این وسیله در زمان قطعی برق در سازمان ها، کارگاه ها، بیمارستان و منازل مورد استفاده قرار می گیرد که دیزل ژنراتور از سوخت دیزل تغذیه می کند. موتور دیزلی مورد استفاده در این دستگاه می‌تواند حرکت چرخشی را توسط احتراق از سوخت مورد استفاده به وجود بیاورد. ژنراتور حرکت چرخشی حاصله را به برق تبدیل می کند. بنابراین برای آشنایی با دیزل ژنراتور می توان گفت که دستگاه تبدیل کننده انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد. دیزل در مقایسه با سایر سوخت ها به وسیله دمای بیشتری سوزانده شده که از این جهت برای ژنراتور پر قدرت تر است. چند مورد از اجزای تشکیل دهنده دیزل ژنراتور عبارتند از:

  1. ژنراتور دیزلی
  2. از منبع تغذیه
  3. آلترناتور
  4. سیستم سوخت
  5. فیلتر سوخت
  6. رگلاتور ولتاژ
  7. مخزن سوخت
  8. سیستم خنک کننده و خروجی
  9. قالب مونتاژ اصلی
  10. سیستم روغن کاری
  11. شارژ باتری
  12. صفحه کنترل.

دیزل ژنراتور در انواع برندهای متنوع تولید و به بازار عرضه می شود اما شما می توانید برای خرید دستگاه با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه به سایت ماه نیرو مراجعه کنید. برای خرید دستگاه دیزل ژنراتور می توانید به دو روش حضوری و غیر حضوری مراجعه کرده و با توجه به محیط مورد استفاده و نوع کاربرد دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

آشنایی با کاربرد دیزل ژنراتور

کاربرد دیزل ژنراتور

در مطالب بالا متوجه شدید که دیزل ژنراتور برای تولید انرژی الکتریکی در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد، اما به طور کلی می ‌توان گفت که این دستگاه در دو حالت کاربرد دارد، که در ادامه مطالب توضیح داده شده است:

حالت اضطراری

امروزه برای رفع نیاز جامعه مراکز و صنایع زیادی راه‌اندازی شده‌اند، که به صورت دائمی نیازمند جریان الکتریکی بوده و هنگام قطعی برق خسارت های زیادی به آنها تحمیل می‌شود. برخی از این مراکز عبارتند از فرودگاه ها، برج های مسکونی، مکان های عمومی، بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و فروشگاه ها و برج های مسکونی.

مکان های فاقد انرژی الکتریکی

دیزل ژنراتور در مناطقی که به طور پیوسته نیازمند انرژی برق می باشند و در این محیط ها برق کشی نشده است، استفاده می شود. به طور مثال دیزل ژنراتور در مکان های مانند خطوط انتقال گاز، صنایع کشتیرانی، پروژه های ساخت و ساز و عمرانی، استخراج و صنایع نفت و گاز و استخراج معادن مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید دیزل ژنراتور

شما در این مقاله در مورد دیزل ژنراتور و انواع کاربرد آن اطلاعات لازم را به دست آوردید، حال شاید قصد خرید دیزل ژنراتور را داشته باشید. اما نمی دانید که برای تهیه بهترین مارک، با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه باید به کجا مراجعه کنید! ما به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید دیزل ژنراتور با کیفیت بالا به مجموعه مهماه نیرو مراجعه کنید، این شرکت با هدف خدمت رسانی به مشتریان و ارائه محصولات با کیفیت راه اندازی شده است که تمام محصولات تولیدی آن توسط مهندسین مجرب و کاربلد و به وسیله تجهیزات به روز تولید و به بازار عرضه می شود، به همین جهت خریداران گرامی می توانند بدون هیچ دغدغه ای بهترین دیزل ژنراتور را خریداری کرده و در زمان قطعی برق از آن استفاده کنند.

نتیجه گیری

دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید کننده انرژی الکتریکی است، که از منبع دیزل تغذیه می‌شود. این دستگاه در انواع گوناگون تولید و به بازار عرضه می گردد، که خریداران باید با توجه به مکان مورد استفاده و نوع کارکرد آن راخریداری کنند. این دستگاه توسط نیروی کار مجرب از بهترین قطعات تولید می گردد.