نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور

2022,01,04

در دنیای امروزه که قیمت بنزین به خاطر افزایش تقاضا و کاهش موجودی هرروز رو به افزایش است، باید به دنبال جایگزینی باشیم تا بتوانیم هزینه فعالیت هایی را که نیاز به بنزین یا برق دارد، کاهش دهیم؛ ازاین رو از موتورهای دیزلی استفاده می کنند که از نظر هزینه به صرفه تر باشد، البته هزینه سوخت دیزل به طور متوسط از گازوئیل بالاتر است ولی در حالت کلی انرژی بیشتری را در مقایسه با گازوئیل ایجاد می کند که همین مساله باعث کاهش هزینه کلی شده است؛ بنابراین موتورهای دیزلی در خودرو باعث می شود که آن ها بتوانند مسافت بیشتری را بپیمایند و یک انتخاب خیلی خوبی برای اتومبیل های سنگین وزن است. دیزل در مقایسه با گازوئیل سنگین تر است و نقطه جوش بالاتری دارد و به خاطر کارایی بالا و به صرفه بودن هزینه در حالت کلی، بیشتر مورد توجه شرکت ها و کارخانجات مخصوصا خودروسازان سنگین قرار می گیرد.

 

مزایای موتورهای دیزلی

• در موتورهای دیزلی مدرن، معایب نوع های قبلی برطرف شده است و سروصدای آن ها در هنگام انجام عملیات خیلی کمتر است (می توان گفت که آرام هستند و سروصدایی ندارد) و همچنین نگهداری و تعمیر آن ها ساده تر است.

• قوی تر و قابل اعتمادتر هستند.

• هیچ گونه جرقه ای برای سوختن نیاز نیست و به خاطر همین و نبود سیم های اضافه برای جرقه، هزینه تعمیر و نگهداری کاهش یافته است.

• هزینه سوخت آن سی تا پنجاه درصد کمتر است موتورهای گازوئیلی است.

• طول عمر آن خیلی بیشتر از بقیه انواع است.

کاربردهای موتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی بیشتر در موتورهای مکانیکی، تولید کننده برق یا دیزل ژنراتور و دستگاه های متحرک استفاده می شود. کاربرد آن ها در دستگاه هایی مانند لوکوموتیو، ساخت و ساز، اتومبیل ها و دیگر صنایع استفاده می شود.

 

 

 

چرا بهتر است که از موتور یا ژنراتورهای دیزلی استفاده کنیم؟

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
جدید ترین مطالب
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x