قطعات دیزل ژنراتور

2022,01,04

تفاوت موتورهای دیزلی در احتراق است. موتورهای بنزینی از جرقه برای احتراق استفاده می کنند ولی موتورهای دیزلی، تکنیک فشرده سازی را به کار می برند. در این روش، هوا به داخل موتور کشیده می شود با به صورت فشرده به سمت بالا می رود که باعث گرم تر شدن آن می شود، در نتیجه دمای موتور خیلی گرمتر از دمای موتور گازوئیلی یا بنزینی می شود و در دمای اوج خود، باعث احتراق آن می شود.

در موتورهای دیزلی هوا و سوخت در مراحل مختلف وارد موتور می شوند، برخلاف موتورهای گازوئیلی که در همان اول سوخت و هوا با هم وارد می شوند و سپس فشرده می شوند. سوخت در موتور دیزلی با استفاده از یک انژکتور وارد می شود، در حالی که در موتورهای گازوئیلی از کاربراتور برای این کار استفاده می شود.

همانطور که گفتیم در موتورهای گازوئیلی، سوخت و هوا با هم ترکیب می شوند که این مساله باعث محدود کردن فشرده سازی سوخت و در نتیجه کاهش کارایی می شود؛ ولی در موتورهای دیزلی، فقط هوا فشرده سازی می شود. پس از احتراق، محصول احتراق شده نیز از موتور خارج می شود.

موتورهای دیزلی این عملیات را در دو یا چهار مرحله انجام می دهند و انتخاب اینکه در چند مرحله انجام شود، به حالت عملیاتی آن ها بستگی دارد. موتورهای دیزلی به دو نوع موتور هوا-خنک و مایع-خنک است که بیشتر از نوع مایع- خنک استفاده می شود زیرا در انجام عملیات صدای کمتری تولید می کند و کنترل دمای آن بهتر است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
جدید ترین مطالب
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x